Aramaların geleceğinde yapay zekâ var

Günlük hayatımızda önemli bir yere sahip arama motorlarının geleceğini kapak konusu olarak ele alıyoruz.

Uncategorized
DigitalAge, 03.03.2014 - 12:53

Arama motorları, İçeriğin giderek önem kazanmasıyla da gelişimini sürdürüyor. Arama motorlarının kişiselleşmesinde en büyük etken ise sosyal ağlar. Arama motoru devlerinden başka sosyal ağlar ve video siteleri de aynı işlevi görüyor. Semantik aramaların da yakın gelecekte hayatımıza girmesi öngörülüyor. Şimdilik dili anlayabilecek yapay zekâ kurgusunun tam anlamıyla gerçekleştirilememesi gibi engeller bulunuyor. Aramaların daha kişisel ve semantik hale geldiği bir internet ortamında pazarlamanın da yeni bir boyuta kavuşması bekleniyor. Yapılan aramaların hayatları daha kolaylaştıracak gelecek versiyonuna ulaşması daha fazla algoritmanın yani yapay zekâların elinde.

Günlük hayatı, iş yapma şekilleri ve pazarlama dünyasını yakından ilgilendiren bu konuyu Digital Age Mart sayımızda tüm ayrıntılarıyla okuyabilirsiniz.

Derginin yanında bu aya özel iki eki bulabilirsiniz. Ödeme sistemleri pazarındaki son gelişmeleri, yeni servisleri ve mevcut modelleri ‘Ödeme Sistemleri 2014’ ekinde okuyabilirsiniz.

Diğer ekimiz ise ‘blogger guide’. Pazarlama tarafında özgün içerik üreten bağımsız yayıncılara olan ilgi artışıyla birlikte, daha çok markanın blog pazarlama odaklı kampanyalarını hayata geçirdiği görülüyor. Blogların yükselişte olduğu bugünlerde Bumerang Network üyesi bloglardan tatil, müzik, sinema, edebiyat, moda gibi 20 farklı kategoride kendi alanlarında en fazla ilgi çeken 100 blogu bir araya getirdik.

Bu ayın sonunda gerçekleşecek yerel seçimlerden yola çıkarak; yeni medya ve siyaset ilişkisi üzerine Levent Erden ve Serdar Kuzuloğlu ile özel bir söyleşi gerçekleştirdik.

Fast food yani hızlı servis sektöründeki markaların dijital medya stratejilerine ve başarılı kampanyalarına yer verdiğimiz ‘Hızlı servis sektörünün dijital pazarlama menüsü’, veri kullanımının giderek önem kazandığı alanlardan tatil sektöründe big datanın kullanımını anlattığımız ‘Turizm ve big data’ bu sayımızda diğer öne çıkan başlıklar arasında yer alıyor.

Digitable’da bu ayki konumuz ise internet yasası düzenlemeleri ve beraberinde getirdiği tartışmalar oldu.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free