2013 yılında Türkiye’nin en sevilen dijital markaları

‘Türkiye’nin lovebrand’leri olarak değişen Türkiye’nin en sevilen markaları araştırması sonuçlarını paylaşıyoruz.

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 10.01.2014 - 10:12

Geçtiğimiz yıllarda Türkiye’nin dijital lovemark’ları başlığı altında gerçekleştirdiğimiz Türkiye’nin en sevilen dijital markalarını ortaya koyduğumuz araştırmamızı bu yıl bir isim değişikliğiyle ‘Türkiye’nin lovebrand’leri’ olarak sayfalarımıza taşıyoruz.

IPSOS ile birlikte hazırladığımız araştırma, dijital dünyanın nabzını daha detaylı tutmak amacıyla tüketicilerin en sevdiği dijital markaları öğrenmek için 28 Ekim – 17 Kasım 2013 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

Cep Telefonu

 

 

 

 

 

 

 

Cep telefonu kategorisinde Nokia hala en sevilen; ancak Samsung hızla yükseliyor. Nokia : 36+ yaş grubunda, Samsung: 15-35 yaş grubunda, Apple iPhone ise AB ses grubunda ve 15-24 yaş grubunda daha güçlü. Bu kategoride marka belirtmeyenler yüzde 12.

Telekomünikasyon

2013’te de Turkcell telekomünikasyon alanında Lovebrand. Turkcell ve Vodafone : erkekler arasında, Avea ise AB ses grubunda daha güçlü. Bu kategoride marka belirtmeyenler yüzde 26 oranında.

Masaüstü ve Dizüstü Bilgisayar

Casper, hem dizüstü hem de masaüstü bilgisayarların Lovebrand’i. Toshiba erkekler arasında, Samsung ise 25-34 yaş grubunda daha güçlü. Bu kategoride marka belirtmeyenlerin oranı yüzde 33 ve yüzde 32.

Tablet Bilgisayar

 

 

 

 

 

 

Bu kategoride kişilerin yüzde 55’i tablet bilgisayar sorulduğunda bir fikir beyan etmediler. Bu oran DE Ses grubunda ve erkeklerde daha fazla. Tabletlerde en sevilen marka Apple. Samsung ise hızlı bir yükselişte. Apple; AB SES grubu, 15-34 yaş grubu erkekler arasında daha güçlü. Samsung da benzer şekilde AB SES 15-34 yaş grubu arasında daha popüler.

Akıllı Telefon

 

 

 

 

 

 

2010 yılında Nokia ile birlikte ilk sırada yer alan Apple iPhone 2012’de akıllı telefonların en sevileni olmuştu. Bu sene ise liderliği Samsung’a bırakıyor. Apple iPhone 25-34 yaş grubu, Samsung ise 15-24 yaş grubunda daha güçlü. Bu kategoride marka belirtmeyenlerin oranı yüzde 31.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free