SOSYAL AĞLAR

Buse Avcıoğlu | 20.06.2017 - 15:51

Sosyal ağlarda iyi performans gösteren reklam modelleri

Her konuda bilgi edinebildiğimiz ve her şeyden haberdar olduğumuz sosyal medyanın gücü tartışılmaz. Markalar tarafından birer pazarlama aracı olarak kullanılan sosyal medya platformlarının avantajlarına birlikte bakalım.

Snapchat reklam modelleri :

snapchat

Snapchat’in hikaye özelliğinin sosyal mecralara getirdiği soluk uzun süre konuşulmuştu. Şimdilerde Instagram’ın hikaye özelliği getirmesiyle biraz etkisini yitirse de markalar tarafından hala bir reklam mecrası olarak kullanılıyor. Snapchat reklamları kendine has bazı özellikleri de bünyesinde barındırıyor.

-Snap Ads (Video Reklamları) : Bu reklamlar 10 saniye uzunluğunda videolar. Hikayeler arasında yer alabildikleri gibi Snapchat’in Discover bölümünde de yer alabiliyorlar. Swipe Up yani yukarı kaydırma özelliğiyle bu bölümdeki içerikleri yukarı kaydırdığınızda makalelere ve ayrıntılı bilgiye ulaşabilip, reklamverenseniz reklamı başka yerlere verebiliyorsunuz.

-Sponsored Geofilters : Bu reklam türü aslında kullanıcıların o anda bulunduğu lokasyon doğrultusunda filtreleme yapabilmelerine imkan sağlıyor. Yani sizin markanıza ait bir restoran, okul, hastane her neresiyse kullanıcı çektiği Snap fotoğrafına lokasyon bazlı sizin filtrenizi ekleyebiliyor. Bu aslında o kullanıcının hikayesine eklediği bir yer bildirimi de oluyor.

-Sponsored Lenses : Snapchat’i en eğlenceli hale getiren filtreleri bir tanıtım aracı olarak kullanan reklam türü. Snap’in kamera kısmında yer alan lensler kişilerin yüzleriyle eşleşiyor ve bu doğrultuda karşınıza birbirinden farklı filtreler geliyor. Markalar yaratıcı filtreler oluşturarak kişilerin bunları kullanmasını, devamında da görünürlüklerinin artmasını sağlıyorlar.

1 2 3 4