Skip to main content

YouTube’ta video oyunlarını karikatürize ederek anlatan kullanıcının, 28 milyonun üzerinde abonesi bulunuyor

YouTube’ta oyun oynayanları izleme trendi giderek yükselişe geçiyor. O kadar popüler hale geldi ki yılda dört milyon dolar kazandığı tahmin edilen bir YouTube kullanıcısı bulunuyor. YouTube kullanıcısı, diğer kullanıcıların izlerken oyun oynayarak para kazanabiliyor.

YouTube kanalında neredeyse 30 milyon abonesi bulunan Felix Kjellberg, nam-ı diğer PewDiePie, reklam satışlarından servet kazandı. Ön planda olmaktan kaçındığını söyleyen Kjellberg, elde ettiği bu başarıdan rahatsızlık duyduğunu itiraf ediyor.

Kjellberg’i web kamerası karşısına geçtiğinde YouTube’un bugüne kadar en çok ilgi uyandıran kullanıcısı PewDiePie’ya dönüşüyor. Kullanıcının iş konsepti oldukça basit ve düşük bütçeli. Ekranda Kjellberg’in oyun oynarken görüntüleri yer alıyor.

Wall Street Journal’a konuşan Kjellberg, şunları aktardı: “YouTube’ta oldukça popülerim ve bu da tüm dikkatlerin benim üzerimde olduğu anlamına geliyor. Neden bu kadar popüler olduğuma dair sorular da giderek artıyor. Aslında bana kalsa beş milyon gibi abone sayısı benim için oldukça yeterli.

Yayımladığı videolar geleneksel oyun incelemelerine benzemiyor. ‘Pewds’ olarak da bilinen PewDiePie, yalnızca oyunlar oynuyor ve çoğunlukla genç kesimden oluşan diğerlerinin izlemesine izin veriyor. Oyun oynarken kendi deneyimlerini paylaşan kullanıcı, sahip olduğu stilini şarkı söyleyerek, bağırarak, küfrederek yansıtıyor.

24 yaşındaki Kjellberg, PewDiePie hesabını beş yıl önce oluşturdu. Sahip olduğu karakteri bir markaya çeviren PewDiePie, yılda reklam satışlarından dört milyon dolar kazandı.

Aralık 2012’de PewDiePie, online içerik üreticisi Maker Studios ile anlaşmaya gitti. Sahip olduğu en önemli kişiliği PewDiePie’a güvenen Maker Studios, bu yılın başlarında bir milyar dolara yakın bir değerde Walt Disney’e satıldı.

Bu yılın başlarında o zamanlar çok tanınmayan mobil uygulamada bölüm geçmeye çalışırken küfürlerini esirgemeyen YouTube kullanıcısı, ‘Flappy Bird – Don’t Play This Game’ isimli videosunu yayımladı. O zamanlar henüz milyonların indirmediği oyun, Flappy Bird’in ve Vietnamlı yazılımcının dünya çapında tanınmasını sağladı.

Kaynak: Wall Street Journal