Skip to main content

Popüler tek kelimelik mesajlaşma uygulamasının kullanıcı sayısı bir milyonu geçti

Kullanıcıların kendi aralarında yalnızca ‘yo’ sözcüğünü göndermesine imkân veren uygulama, kullanıcı sayısının bir milyonu geçtiğini duyurdu.

Kullanıcıların büyük bölümü (yaklaşık 950 bin) Yo uygulamasının geçtiğimiz hafta popülerliğini kazanmasından sonra dört günlük periyodda uygulamayı indirdi.

Mashable’ın haberine göre; uygulama 1,13 milyon kullanıcı sayısına sahip.

Nisan ayında sessizce uygulama mağazalarında yerini alan uygulama, Financial Times’ta Yo hakkında çıkan makaleden sonra Çarşamba günü çıkış yaptı. Financial Times’ta yer alan makalede uygulamanın bir milyon değerinde yatırım aldığı bilgisi veriliyordu.

Yayımlanan makalelerde ve sosyal medya paylaşımlarında kullanıcılara yalnızca ‘yo’ dedirten uygulamanın nasıl bu kadar yatırım alabileceği merak konusu oldu.

Uygulamanın kurucularından Moshe Hogeg, yatırımcıların 2,5 milyon doların üzerinde yatırım yapmak istediğini ancak kurucuların daha düşük bir değerde yatırımı tercih ettiğini açıkladı.

Uygulamaya olan ilgi de yüz binlerce kullanıcıya ulaşmayı başardı ve Apple App Store’da en iyi ücretsiz uygulamalarda ilk beş uygulama arasında yerini aldı.

Uygulama hack’lendi, sorun giderildi ve hacker’lardan birini işe aldı

Sıfır karakterli mesajlaşma uygulaması Yo, geçtiğimiz günlerde hack’lenmesinin ardından kullanıcılardan özür diledi. Hacker’lardan birini de sunacağı hizmeti geliştirmesi için işe aldı.

Yo’nun yazılımcısı ve kurucusu Or Arbel, Yo uygulaması için şunları söyledi:

“Bir haftasonu projesi olarak başladığımız uygulama kısa zamanda büyük bir çıkış yakaladı. Uygulamanın altyapısının yazılımını güvenli bir şekilde tamamlamak üzereyken birden popülerliği yakaladı ve viral oldu.”

Uygulamanın hack’lenmesi hakkında konuşan Arbel, bu durumun uygulama için yararları olduğunu vurguladı. “Uygulamanın erken aşamasında hack’lendiğimiz için şanslıyız ve ortaya çıkan bu sorunu kısa sürede giderdik. Ayrıca bu hack’lenme durumu ve güvenlik açığı, Yo’nun gerçekten ne olduğunun ortaya çıkmasını sağladı.”

Yo’nun minimal iş modelinin az kullanıcı verisinin risk taşıdığı anlamına geldiği söyleyen Arbel, konuşmasına şöyle devam etti:
“Uygulamanın amacı, basitliği yakalamak. Uygulamaya giriş yapmak istediğinizde sizden email, ad-soyad, Facebook hesabı veya başka kişisel bilgiler istenmiyor. Yo uygulamasında sizin kimliğiniz yalnızca isminizden oluşuyor. Herhangi bir kişisel bilgiye ihtiyaç duymuyoruz. Yo kullanıcı adınızı, herhangi bir kullanıcıya veya servise spam e-mail veya yazılı mesaj alma korkusu olmadan vermenizi istiyoruz.”

Sonuç olarak; hacker’ların ulaşabildiği kullanıcı kişisel bilgilerinde ‘Arkadaşları bul’(Find Friends) özeliğini tercih edenlerin yalnızca telefon numaraları yer aldı.

Uygulamanın uğradığı ‘hack’ saldırısını Arbel, şu şekilde açıkladı:

“Veri tabanımız uygulamanın kendisinden açık bir erişime sahip olduğundan, kötü niyetli üçüncü kişilere kullanıcı bilgisine ulaşmasına izin verdi.”

Ancak sorun giderildikten sonra; şirket, hacker’larla iletişime geçti ve içlerinden birini Yo deneyiminin diğer açılardan da gelişmesi amacıyla şirkette çalışması için işe aldı.

Kaynak: Business Insider, Mashable, Guardian

Fotoğraf: Mashable, Flickr kullanıcısı Seth Anderson