Yıllık yeni teknoloji harcaması bin TL’nin altında

Türkiye’de tüketicilerin teknoloji trendlerini ortaya koymak için İnterpromedya tarafından yapılan ‘Tüketici Trend Araştırması’na göre, teknoloji cihazlarına bin TL’nin altında harcama yapan bireylerin oranı yüzde 52,5 olarak belirlendi. Teknoloji cihazlarına 3 bin TL’lik yatırım yapanlar ise yüzde 14,5 olarak açıklandı.    İnterpromedya’nın yılda dört defa nihai tüketicilerin alışkanlıklarını ortaya koymak için gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’nin 16 ilinde […]

Uncategorized
DigitalAge, 06.11.2012 - 14:51
Türkiye’de tüketicilerin teknoloji trendlerini ortaya koymak için İnterpromedya tarafından yapılan ‘Tüketici Trend Araştırması’na göre, teknoloji cihazlarına bin TL’nin altında harcama yapan bireylerin oranı yüzde 52,5 olarak belirlendi. Teknoloji cihazlarına 3 bin TL’lik yatırım yapanlar ise yüzde 14,5 olarak açıklandı. 
 
İnterpromedya’nın yılda dört defa nihai tüketicilerin alışkanlıklarını ortaya koymak için gerçekleştirdiği araştırma, Türkiye’nin 16 ilinde 15 yaş üstü toplam bin 384 kişi ile yapıldı. Yüz  yüze anket tekniğinin uygulandığı araştırmada Türkiye’nin kentsel alanında yaşayan ağırlıkla ekonomik olarak aktif ve çalışan bireyleri değerlendirilmeye alındı.  
 
Araştırmaya kimler katıldı?
En son Haziran 2012’de yapılan araştırmaya katılanların yüzde 50,7’si erkek, yüzde 49,3’ü kadın olurken, üniversite okuyanların oranı yüzde 35,2, lise okuyanlar yüzde 42,5, ilköğretim okuyanlar ise yüzde 22,3 olan kitlenin üye olduğu sosyal ağların başında yüzde 88,6 ile Facebook geldi. Bunu yüzde 27,3 ile YouTube, yüzde 20 ile Twitter takip etti. Bu sosyal ağlarda günde bir saatten fazla vakit geçirenler yüzde 56,7 olurken, bir saatten daha az kullananlar yüzde 18,4, haftada birkaç defa kullanan yüzde 18,5, haftada bir kullananlar yüzde 2,6, daha seyrek kullananların oranı ise yüzde 3,9 olarak sonuçlara yansıdı.
 
Teknoloji mağaza bilinirliğinde galip Teknosa oldu
 
Teknoloji ürünlerini zincir mağazalardan alanlar yüzde 66,8 iken, ilgili marka bayilerinden temin edenler yüzde 24,7 ve alışverişini İnternet’ten yapanlar ise yüzde 4,4 olarak belirlendi. Teknoloji ürünü satılan zincir mağaza bilinirliğinde yüzde 90,8 oranıyla Teknosa listenin başında yer aldı. Onu takip eden markalar ise, yüzde 68,3 ile Vatan, yüzde 63,3 ile Bimeks ve yüzde 45 ile Gold oldu.
 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free