Skip to main content

Koç Spor Fest’ten yola çıkarak yeni neslin değişen eğlence alışkanlıklarını Koç Holding Kurumsal Marka Koordinatörü Okyar Tuncel ile konuştuk.

2006’dan bu yana gerçekleştirilen spor organizasyonu Koç Spor Fest, bugüne kadar 38 şehirde, 39 üniversitede, 113 festival ile toplam 122 bin kilometre yol kat etmiş. 13 yıl boyunca binlerce gence dokunan Koç Spor Fest’ten yola çıkarak yeni neslin değişen eğlence alışkanlıklarını Koç Holding Kurumsal Marka Koordinatörü Okyar Tuncel ile konuştuk.

Koç Spor Fest olarak 13 yıllık deneyim neticesinde gençlerin eğlence anlayışının nasıl değişim geçirdiğini söyleyebiliriz?
Gençlerin dijital teknolojilere müthiş bir hızla adapte olmalarının doğal bir sonucu olarak iletişim alışkanlıklarında, ilgi duydukları alanlarda ve tabii eğlence anlayışlarındaki değişimi, 2006 yılından bu yana birebir gözlemleme şansımız oldu. Örneğin yeni nesilde kişiselleştirilmiş deneyimlere yönelik ilginin giderek arttığını, sosyal medya üzerinden de karşılıklı etkileşimin oldukça önemsendiğini görüyoruz. Tüm bu gözlemlerimiz sonucunda da yıllar içinde, Koç Spor Fest’in çok daha zenginleşen içerik yapısı ile ülkemizde “sportainment” olgusunun başarılı bir örneği haline dönüştüğünü söyleyebilirim.

Yeni neslin aidiyet duygusunun önceki jenerasyona göre birçok konuda daha az olduğu ortada. Bu durum sizin işinize nasıl yansıyor?
Yeni nesil, dijital teknolojilerin değiştirdiği iletişim kanalları ile çok daha fazla platformda bireysel olarak kendini ifade edebiliyor. Aidiyet duygusu ise bu çerçevede daha çok bireysel deneyimler etrafında şekilleniyor diyebiliriz. Aidiyet kavramının önceki nesillerle karşılaştırıldığında azaldığını düşünmüyorum ancak değiştiğini söyleyebiliriz.

Etkinlik içeriklerini belirlerken sosyal medya başta olmak üzere online platformlardaki yansımalardan nasıl besleniyorsunuz?
Sadece etkinliklerimizi kurgularken değil, sürecin tüm aşamalarında sosyal medya ve dijital kanallar üzerinden üniversite öğrencileri ile karşılıklı etkileşimimizi sürdürüyoruz. Örneğin seminerler dizimiz KSF Talks, festivalin çok önemsediğimiz bir ayağı oldu. Dijital dönüşümden toplumsal cinsiyet eşitliğine, engelli haklarından, yeni nesil mesleklere kadar pek çok konuda seminerlere gelen üniversite öğrencileri ile bu konuları alanında uzman isimlerin moderatörlüğünde tartışıyoruz.

Koç Spor Fest’te bu yıl öne çıkan başlıklar neler oldu? Seminer ve panellerde gençliğin odak noktası yeni teknolojiler nasıl bir yer kaplıyor?
Teknoloji ve inovasyonun öğrencilerin gündelik yaşamlarındaki yerinden öte bu alandaki küresel trendleri iyi analiz etmelerinin kariyer ve gelecek planlamaları açısından da ne kadar önemli olduğunun farkındayız. Şunu da çok iyi biliyoruz ki, değişen ve dönüşen dünyada yeni yetkinliklerin de beslenmesi gerekiyor. Bu nedenle 2018 itibarı ile Koç Spor Fest bünyesine dâhil ettiğimiz KSF Talks programlarında bir tema olarak dijital dönüşüme ve inovasyona yer verdik. Bu konunun uzmanlarından teknoloji yazarı Serdar Kuzuloğlu’nu “Yeni Dünya, Yeni Tüketici, Yeni Şirket” isimli panelde öğrencilerle buluşturduk ve büyük bir ilgiyle karşılandığını gördük.

Hedef kitleniz olan gençleri anlamak ve etkinlikleri şekillendirmek adına elinizdeki veriyi nasıl kullanıyorsunuz?
Ülkemizde RFID teknolojisini bir etkinlikte kullanan ilk proje Koç Spor Fest oldu. Dünyada ise bu teknolojiyi fotoğraf ve video entegrasyonu ile bu alanda kullanan ilk etkinliğiz. Koç Spor Fest’in 2011 yılı turnesinde, içerisinde bu teknolojiyi barındıran bir etkinlik kartı ürettik. Kişiye özel kodlanmış kredi kartı boyutundaki bu manyetik kartlara, oyunlara dâhil olacak kişilerin Facebook hesapları ile uyumlu bir numara tanımlandı. Katılımcılar Facebook üzerinden yükleyebildikleri Koç Spor Fest Facebook uygulaması ve kampüslerden temin ettikleri Koç Spor Fest kartları sayesinde gündüz etkinliklerini festival alanında deneyimledi ve katıldıkları etkinliklerin video ve fotoğraflarını kendi Facebook duvarlarında arkadaşlarıyla anında paylaştılar.