Skip to main content

140 karakterin başlattığı vatandaş gazeteciliğinin yeni medyanın en yenisi Periscope’la yükseldiği bugünlerde, biz de kapak dosyamızda Periscope ve benzeri uygulamaların yayıncılık ve markalar üzerindeki etkisini ele aldık

Son dönemde hayatımıza giren yenilikler içerisinde en çok konuşulanı ve ses getireni kuşkusuz Periscope. Sosyal medyada takipçilerinize canlı yayın yapma imkânı veren bu uygulamanın etki alanı giderek genişliyor. Özellikle Baltimore’daki olayların tüm dünyaya aktarımında çok önemli rol oynayan yeni medyanın parlayan yıldızı, başlarda kendisine karşı biraz çekingen bir duruş sergileyen Türk medyasının da son günlerde radarına girmiş durumda.

Başta gazeteciler olmak üzere ünlü isimlerden markalara Periscope herkesin elinde, dilinde bu aralar. İyi kullanım örnekleri olduğu kadar, amatör ve kötü denemeler de çok fazla. Hepsi bir yana belki de çok da farkında olmasak da sosyal medya, veri, vatandaş, drone ve son olarak Periscope gazeteciliği konuştuğumuz bugünlerde yeni medyadaki dönüşümün belki de tam manasıyla “rönesans”ının tam ortasındayız. Ve çok yakında daha da net anlaşılacak ki, 140 karakterin başlattığı vatandaş gazeteciliği yeni medyanın yıkıcı oyuncularıyla asıl şimdi başlıyor. Temmuz sayımızda Periscope ve muadili uygulamaların yeni medya üzerinde yaratacağı yıkıcı etki fikrinden yola çıkarak bu yeni dönemin özellikle gazeteciler açısından artısını eksisini uzman isimlerin görüşleri ile birlikte sayfalarımıza taşıdık.

FikirÇarkı yeni girişimcilere ilham veriyor

Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmek amacıyla çalışan Vodafone’a göre, dijital dönüşümün en önemli itici gücü inovasyona dayalı girişimcilik. Türkiye’nin ekonomik gelişimi ve sosyal kalkınması için de yeni fikirler, inovasyon ve girişimcilik oldukça önemli. Yenilikçi iş fikirlerini ekonomiye kazandırmak amacıyla oluşturulan Vodafone Fikirçarkı Girişimcilik programıyla başlayan dönüşüm hareketinin, iki ayda bir sürekli olarak yayınlayacağımız Vodafone FikirÇarkı dergisiyle yeni bir ivme kazanacağını düşünüyoruz. Vodafone FikirÇarkı, girişimcilik ekosistemdeki gelişmeleri yakından takip etmek isteyen ve dijital bir girişim fikrine sahip herkese dijital dönüşüm gündemini yansıtmayı ve yeni girişimcilere ilham vermeyi amaçlıyor. Bu özel projeyle ilgili güncel gelişmeleri paylaşacağımız Vodafone FikirÇarkı ekini Temmuz ayından itibaren sizlerle buluşturacağımız için mutluyuz.

Mobil dünyanın en iyileri yine App Guide’da

Mobil uygulama dünyasında yılın ilk yarısını değerlendirdiğimiz gelenekselleşen App Guide Temmuz dergimizle sunduğumuz diğer ek çalışmamız. MMA Türkiye üyelerinin katılımıyla gerçekleşen anket çalışması neticesinde belirlediğimiz yılın en dikkat çekici mobil uygulamalarından son dönemin özellikle markaların pazarlama stratejileriyle ön plana çıkan başarılı uygulamalarına kadar geniş bir içeriği bir araya getirdiğimiz çalışmayı yeniden sizlerle buluşturuyoruz. Bu ayın öne çıkan diğer başlıkları ise; Online alışverişin muhafazakar yüzü olan tesettür giyim pazarı, dijital haritalarda günbegün kızışan taht oyunları, online organik gıda pazarı..