Yemeksepeti’ne 44 milyon dolarlık yatırım

Türkiye’nin ilk online yemek sipariş sitesi Yemeksepeti, General Atlantic’ten yatırım aldı. 44 milyon dolarlık satın almanın ardından General Atlantic, Yemeksepeti’nin azınlık hissedarı olarak finansal anlamda şirketi güçlendirmiş oldu. Bugün yapılan basın toplantısında Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın ve General Atlantic Yönetici Direktörü Gabriel Caillaux hazır bulundu ve açıklamanın ardından soruları yanıtladı. Nevzat Aydın: “General Atlantic’le birleşme […]

Uncategorized
DigitalAge, 17.09.2012 - 13:07


Türkiye’nin ilk online yemek sipariş sitesi Yemeksepeti, General Atlantic’ten yatırım aldı. 44 milyon dolarlık satın almanın ardından General Atlantic, Yemeksepeti’nin azınlık hissedarı olarak finansal anlamda şirketi güçlendirmiş oldu.
Bugün yapılan basın toplantısında Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın ve General Atlantic Yönetici Direktörü Gabriel Caillaux hazır bulundu ve açıklamanın ardından soruları yanıtladı.
Nevzat Aydın: “General Atlantic’le birleşme yalnızca Yemeksepeti için değil, Türk internet sektörü için de büyük bir yatırım.”

Yemeksepeti’nin şu anda yurtiçinde 44 şehirde bulunduğunu belirten Nevzat Aydın, 2013 yılına kadar tüm Türkiye’ye yayılacaklarını söyledi. 
“Önümüzdeki 2 ay içerisinde Yemeksepeti’nin 3 yeni projesi yayına girecek. Bunlardan ilki Yemeksepeti’nin restoranlara ihtiyaçlarını sağlayacak bir e.ticaret portalı, diğeri yöresel lezzetlerle internet kullanıcılarını buluşturan bir proje, üçüncüsü ise halen devam etmekte olan Yemeksepeti Elit’in rezervasyon ağırlıklı projesi.
Yemeksepeti, 6 ay içerisinde 3 yeni pazarda yer alacak. General Atlantic’le yapılan birleşme bu süreci hızlandıracak. Yemeksepeti.com uluslararası alanda çok daha fazla görülmeye başlanacak; bu adımla başka bir lige taşınmış olacak.
Amaç, Yemeksepeti.com’u dünya markası yapmak
General Atlantic, 44 milyonluk yatırımla Yemeksepeti’nin azınlık hissedarı oldu ve bundan sonrası için imzanlanmış bir anlaşma söz konusu değil. Yani başka anlaşmalar gibi (Gittigidiyor) 3 yıl sonra bir satın alma opsiyonu, bir taahhüt yok. Amaç, Yemeksepeti.com’u dünya markası yapmak.
Yemeksepeti’nin büyüme aşamasında ilk etaptaki odağı Amerika ve Avrupa değil, daha çok Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Kuzey Afrika bölgeleri olacak. Rekabet açısından net olarak isimleri veremesem de önümüzdeki yıl içerisinde gelişmekte olan pazarlardan 3-4 tanesine girecek ve bu bölgelerde satın almalar yapacağız.
Şu ana kadar General Atlantic’in Türkiye’de ve internet sektöründe bir yatırımı yoktu. 44 milyon dolarlık boyutta bir yatırım yapması Türk interneti için de çok önemli. Bu paranın kullanım yeri de uluslararası büyüme için olacak.”


Gabriel Caillaux: “Bu yatırım için Yemeksepeti, General Atlantic’e değil, GA Yemeksepeti’ne geldi.”
Alibaba ve Facebook’ta ortaklıkları bulunan General Atlantic’in Yönetici Direktörü Gabriel Caillaux, Türkiye’deki fırsatların inanılmaz boyutta olduğunu belirtti.
“Türkiye General Atlantic’in yatırım yapmak için incelediği pazarlardan biriydi. Bizim Yemeksepeti’yle buluşmamız büyük bir şans ve bu yatırım sadece bir başlangıç. Nevzat Bey ve ekibinin yaptığı iş, zaten muazzam.”
Orta sınıfın yoğun olduğu ve gelişmekte olan bir ülke Türkiye’de başka yatırımlar yapabileceklerini belirterek Avrupa’da şu anda ekonomik yapı yüzünden bir problem olduğunu söyleyen Caillaux, bu sene ayrıca Latin Amerika ülkelerinde de birkaç yatırım yaptıklarını dile getirdi. 
Nevzat Aydın, son bir yıl içerisinde görüştükleri fon ve risk yatırımcısı sayısının 20’yi geçtiğini ve son aşamaya 3 şirketle kaldıkları belirtirken sözlerine şöyle devam etti:
“Rekabet Kurulu onayı engeli sebebiyle General Atlantic’in hissedarı olduğu azınlık yüzdenin ne kadar olduğunu belirtemem, ayrıca küresel taraftaki ciddi rakiplerimizin bu bilgiye sahip olmasını da tercih etmeyiz.
Türkiye’de 6 bin 500 kadar restoranla çalışıyoruz, Rusya ve Dubai’de dahil edildiğinde toplam restoran sayısı 8 bine çıkıyor. Yemeksepeti’nin 5 yıllık büyümesi ortalama yüzde 70-80 oranında, bu yıl ise yüzde 55 kadar büyüme var. Geçtiğimiz yıl 130 milyon dolar ciro elde ettik, bu yıl ise bu rakamın 180-190 milyon dolar arasında olacağını tahmin ediyoruz.”


Basın toplantısı sonunda kendisine sorularımızı yönelttiğimiz Nevzat Aydın:

“… Yemeksepeti.com popüler bir site. Türkiye’de internet sektörüne baktığımızda en öne çıkan isimlerden biri biz oluyoruz. Farklı dönemlerde her zaman farklı firmaların bu tip yatırım talepleriyle karşılaştık. Özellikle son bir sene içerisinde ciddi anlamda yoğunlaşan talepler arasından kendimize en uygun partnerin kim olacağına karar vermek için kılı kırk yardık diyebilirim. General Atlantic ile yaptığımız bu keyifli yatırım süreç olarak görüşmelerle birlikte 9 ay sürdü… “
Yemeksepeti.com CEO’su Nevzat Aydın’la yaptığımız soru-cevabın tamamını Digital Age dergisi Ekim sayısında bulabilirsiniz.
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free