Yemeksepeti: Türkiye 2015’te ne yedi?

Yemeksepeti, 2015 senesinde aldığı toplam 92 milyon porsiyon siparişin analizini yaparak bu yıl da Türkiye’nin yemek alışkanlıklarına ışık tuttu

İNFOGRAFİK
DigitalAge, 08.01.2016 - 12:18

Yemeksepeti‘nin yaptığı araştırmaya göre 2015 dönerin yılı oldu. Fiyatı düşen Ördek, siparişini iki katına çıkararak şaşırttı. Tatlılarda ise, siparişini en çok artıranlar listesine, son yılların fenomen tatlısı Trileçe damga vurdu.

Yemeksepeti 2015 boyunca 92 milyon porsiyon sipariş aldı. Yemekler toplam 14 bin 110 restoranda hazırlanarak 5,2 milyon farklı adrese gönderildi. Bu siparişlerin yarısı mobilden verildi. 215 bin farklı ürün alternatifi ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen siparişleri inceleyen Yemeksepeti’nin araştırması, yemek alışkanlıklarımızla ilgili yeni eğilimleri, asla vazgeçemediklerimizi ve diğer ilginç detayları ortaya koydu.

İşte Yemeksepeti’nin 2015 analizi:

Dönerin önlenemez yükselişi

Döner 2015 içerisinde çok konuşuldu. Her köşe başında yeni bir döner restoranı açıldığını gördük. İnternette ‘döner’ anahtar kelimesinin geçtiği içerikler önceki seneye göre 2 kat arttı.

Ördeğin fiyatı düşünce, siparişi iki katına çıktı

2015’in trending lezzeti, fiyatı yüzde 20 oranında azalan ördek oldu. Ördek, toplam aldığı sipariş sayısı az olsa da, bu şekilde sipariş oranını yüzde 92 artırdı.

Çiğ köfte ilgi çekmeyi sürdürüyor

Sipariş oranını en çok artıran bir diğer lezzet ise, yine yüzde 52’lik artışla çiğköfte idi. Yemeksepeti’nde 2500’un üzerinde restoranın menüsünde yer alan çiğ köfte, uygun fiyatı ve doyuruculuğuyla pratik lezzetler arayanların ilgisini çekmeyi sürdürdü.

6 milyon lahmacun siparişi

En çok satılan ürün, 5 milyon 988 bin adet sipariş edilen lahmacun oldu. Öyle ki, 1 senede yediğimiz lahmacunları yan yana koysak, Yemeksepeti ofisinden lahmacunun anavatanı Şanlıurfa’ya yol yapıp gidebiliriz.

Fenomen tatlı Trileçe siparişini 4 kat artırdı

Toplam 7.583 tatlı çeşidinden sırasıyla en çok Çikolatalı Sufle, Künefe ve Profiterol tercih edildi. Avrupai tercihlere tek başına kafa tutan Künefe, bu yıl da ilk 3’teki yerini korudu.

Kahvaltıda Gözleme trendi

Kahvaltı da hayatımızdaki yerini sağlamlaştırdı. Kahvaltılıklar bu yıl da popülaritesini korumayı bildi ve sipariş artışı yüzde 42 seviyesini gördü. En çok tercih edilen kahvaltılık listesinde ise bu yılın sürprizi, siparişini 2 kat artıran Gözleme oldu.

Kış soğukları Tavuk Suyu Çorba siparişini artırdı

Çorbalarda liderlik Mercimek Çorbası’na gitti. Onu Ezogelin Çorbası takip etti. Geçen seneye göre en çok yenen çorba ise, yüzde 60 artışla Tavuk Suyu Çorba oldu.

Ortalama paket tutarını en çok artıran Erzincan

2016’da en çok sipariş veren şehirler nüfusla doğru orantılı olarak İstanbul, Ankara ve İzmir olarak sıralandı. Ortalama sepet tutarı en yüksek olan şehirler listesinde ise, bu sefer İstanbul ve Ankara’nın ardından üçüncü sıraya Erzincan yerleşti.

Şampiyonluk kürsüsünü 8 kişi paylaştı

Geçtiğimiz yıl 1000’in üzerinde sipariş veren kişi sayısı 3 iken, bu yıl şampiyonluk kürsüsünü 8 kişi paylaştı. Hayatını yemeğe adamış bu 8 kişi, günde en az 3 sipariş verdi.

İnfografik çalışmalarına tıklayarak; daha yüksek çözünürlüklü versiyonlarına ulaşabilirsiniz.

yemek sepeti infografik 2015

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free