Skip to main content

Yahoo, mobil uygulama analiz platformu Flurry’i satın alıyor

Yahoo, mobil analiz servis uygulaması Flurry’yi satın almada anlaşmaya vardı. Her iki şirket de dün (21 Temmuz) satın alma ile ilgili duyurularını yaptı.

Satın alma koşullarıysa henüz tamamlanmış değil. Ancak Re/code’un satın almadan önce yaptığı haberde fiyatın yüzlerce milyon dolar olabileceği belirtilmişti. Eğer tahmin edilen satın alma fiyatı doğru çıkarsa; bu satın alma CEO Marissa Mayer zamanında Yahoo’nun en büyük satın almalarından biri olacak.

Yahoo’nun reklam teknolojilerinin Kıdemli Başkan Yardımcısı Scott Burke, satın alma ile ilgili şunları söyledi:

“Sunduğumuz hizmetler, markalar için daha etkili mobil reklam çözümlerini harekete geçirecek. Böylelikle markalar, hem masaüstünde hem mobilde kendi takipçilerine ulaşacak ve kullanıcılardan geri bildirim alabilecek.”

Satın alma duyurusunu yapan Burke, kullanıcıların daha kişisel ve daha ilham verici uygulama deneyimlerinden yararlanacağını belirtti.

Flurry, Yahoo’nun bünyesinde bağımsız bir hizmet olarak varlığını sürdürecek.

2005 yılında kurulan Flurry, daha iyi uygulamalar ve kişiselleştirilmiş reklamlarla mobil deneyimi en uygun şekilde sunmayı amaçlıyor. Bugüne kadar 60 milyonun üzerinde yatırım alan Flurry, 500 binin üzerinde uygulama üzerinde çalışıyor.

Mayer’in iki yıl önce Yahoo’da CEO pozisyonuna gelmesiyle, şirket 40 startup satın aldı. Yapılan bu satın almaların büyük kısmının da Yahoo’nun mobil tarafını güçlendirmesi bekleniyor.

Flurry’nin uygulama verisi ve iş ilişkileri Yahoo’nun mobil ve pazarlama alanlarında ulaşmak istediği noktaya gelmesini sağlayacak.

Kaynak: Mashable, re/code

Fotoğraf: flurry.com