SOSYAL MEDYA

DigitalAge | 17.05.2017 - 11:03

Y kuşağına 5 adımda Influencer marketing

Ticimax E-ticaret Sistemleri Genel Müdürü Cenk Çiğdemli, 5 maddede doğru influencer marketing yapmanın ipuçlarını verdi.

6
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Türkiye’nin e-ticarette dünya ortalamasının altında kaldığını belirten Ticimax E-ticaret Sistemleri Genel Müdürü Cenk Çiğdemli, Y kuşağı tüketiciyi online alışverişe çekmenin yolunun influencer marketing’den, yani sosyal medyadaki etkili ve itibarlı hesaplardan geçtiğini söyledi. Klasik reklamların Y kuşağına itici geldiğini ifade eden Çiğdemli, 5 maddede iyi bir influencer marketing kampanyası yapmanın 5 kuralını açıkladı:

İçeriğe müdahale etmeyin

Tanıtımda kullanılacak cümle ve içerikleri siz değil influencer yani sosyal medya fenomeninin kendisi hazırlamalıdır. İçeriğe müdahale etmemelisiniz. Unutmayın ki influencer kendi takipçi kitlesini, kitlenin neyi sevip neyi sevmeyeceğini sizden çok daha iyi bilir. Kendi tecrübesini ve yaratıcılığını kullanmasına izin verin.

Çok takipçi büyüsüne kapılmayın

Influencer’ın markanız veya satmak istediğiniz ürünlerle bir şekilde bağlantılı olması gerektiğini unutmayın. Sadece çok popüler olduğu için, çok fazla takipçisi olduğu için hedef kitlenizle örtüşmeyen bir sosyal medya fenomenini tercih etmeyin. Aksi halde kampanyadan geri dönüş alma ihtimaliniz düşer. Görece az takipçisi olan influencer’ları küçümsemeyin. Sizin markanıza uygun 30 bin takipçili bir hesap, sizinle alakasız olan 1 milyon takipçili hesaptan daha iyidir.

Micro hesaplarla başlayın

Micro-influencerlar’ı göz ardı etmeyin. 5-10 bin takipçisi olan itibarlı ve güvenilir bir hesap da tanıtımınıza ummadığınız oranda katkı sağlayabilir. Sadık takipçisi olan bu tür hesaplar, özellikle başlangıç seviyesindeki girişimcilerin ve düşük bütçeli kampanya tercih edenlerin birinci tercihi olmalıdır.

Doğru analiz için 1 ay bekleyin

Tanıtımın başarısını sadece aldığı yorum, beğeni ve RT ile ölçmeye çalışmayın. Satışlarınızda bir ay içindeki değişikleri gözlemleyerek doğru bir analiz yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızın kendi sosyal medya hesaplarında bir etkileşim artışı olup almadığını ve sitenizdeki gösterim oranlarını da kontrol edin. Tüm bunlar toplanınca anlamlı bir analiz mümkün olacaktır.

Ücreti baştan konuşun

Tanıtım fiyatını en baştan konuşun. Bütçe konusunu havada bırakmayın. Bu konu hem fenomenin motive olması açısından önemlidir, hem de sizin beklenmedik taleplerle karşılaşmanızın önüne geçecektir.