Skip to main content

WPP, WANDA Digital’ın çoğunluk hissesini satın alma konusunda anlaştığını duyurdu

WPP, Wanda Digital’ın çoğunluk hissesini satın alma konusunda anlaşmaya varmasıyla, önemli piyasa ve sektörlere yatırım yapma ve dijitalde kabiliyetlerini güçlendirme stratejisini devam ettirdiğini gösterdi. Grubun, 2015 yılında 7 milyar doların üzerinde olan dijital gelirleri, 19 milyar dolarlık toplam gelirlerinin %37’sini oluşturdu. WPP, önümüzdeki beş sene içerisinde dijitalden, toplam gelirlerine oranla %40 – %45 arasında gelir elde etmeyi hedefliyor. Türkiye (iştirakler dahil), WPP şirketlerinin 1 milyar doların üzerinde gelir elde ettiği ve yaklaşık 12 bin kişi çalıştırdığı, geleceğin 11 büyüyen ekonomisinden biri olarak gösteriliyor. Türkiye’de (iştirakler dahil) yer alan WPP şirketleri, yaklaşık 140 milyon dolar civarında gelir elde ederken yaklaşık 1500 kişiyi istihdam ediyor. WPP’nin yatırım yaptığı, 2006’da kurulan ve İstanbul’da yaklaşık 80 çalışanı bulunan WANDA Digital’ın müşterileri arasında; Nestle, Turkcell, Ülker ve Unilever yer alıyor. WANDA, reklam kampanyaları, sosyal medya, platform geliştirme, UX dizayn, data, oyun ve uygulamaların da aralarında bulunduğu bir dizi hizmet sunuyor.