Skip to main content

Bu yıl Mayıs ayında gerçekleşecek olan Digital Age Summit 2014 yine dünyaca ünlü konuşmacıları ağırlayacak. Bu isimlerden biri de tüketicilerin online dünyadaki davranışlarını inceleyen kitabıyla en çok satanlar listesine giren ve ‘Web Psikologu’ olarak ünlenen Nathalie Nahai. Ünlü isim Digital Age Summit 2014’te nelerden bahsedeceğiyle ilgili ipuçları vererek, “Katılımcılarla birlikte online alışveriş alışkanlıklarımızı etkileyen gizli öğeleri keşfedeceğiz.” diyor.

Online dünyada etkileyici olmanın yolları nelerdir? İnterneti kullanan insanların psikolojisini anlamak bu sürece nasıl yardımcı olur?

İnternette bizi etki altında bırakabilecek birçok şey var. Bir internet sitesinin renginden tutun size güven verebilecek görüntülere kadar her şey bir siteyi ziyaret ettiğimizde bilinçaltımızda yer ediyor. Tüm bunlar davranışlarımızı ve kararlarımızı şekillendiriyor. Web Psikolojisi bu davranışları ve kararları anlamamıza yardımcı oluyor. Bu anlayışa eriştiğimizde online strateji ve tasarımlarımızı daha ikna edici yapmak için yeni teknikler bulup bunları kullanabiliyoruz.

İnsanların internetteki psikolojileri hakkında bilgi sahibi olan markalar, bu bilgiyi nasıl değerlendirebilir?

İnternette başarılı olmanın 3 önemli sırrı var:

1.Hedef kitlenizi tanıyın.
2. İkna edici bir dille iletişim kurun.
3. Dürüstçe satış yapın.

Eğer bir marka hedef kitlesinin psikolojisini, onlarla en iyi iletişim kurma yollarını ve satış yaparken psikolojik ikna tekniklerini nasıl kullanacağını biliyorsa markasına online dünyada sürdürülebilir bir yapı kazandırabilir.

Bir şirketin internet üzerinden satış performansını etkileyen tetikleyici psikolojik etkenler nelerdir?

Benim için favori etkenler ‘karşılıklı iletişim’ ve ‘az bulunurluk’.

İçerikle pazarlamanın bu kadar etkin olmasının sebebi marka ve tüketicinin karşılıklı iletişimi. Bir marka olarak tüketiciye bir bedel ödetmeden değerli bir içerik sunarsanız içeriği tüketen kişide minnet duygusu yaratmış olursunuz. Bu da tüketicinin büyük ihtimalle sizin ona verdiğiniz değeri karşılıksız bırakmayacağı ve sizden alışveriş yapacağı anlamına gelir.

İkinci favorim az bulunurluk da bir kaynağın nadir bulunur olması durumunda beynimizde oluşan algıyla daha değerli ve arzulanır bir hale gelmesi prensibinden ortaya çıkıyor. Bunu online ticarette kullanmanın en kolay yolu ürünlerin yanına o ürünü almak için ne kadar zamanınız kaldığını gösteren saatler eklemek.

Web tasarımı ve psikoloji arasındaki ilişkiden bahsedebilir misiniz?

Başarılı internet sitesinin yaptığı tek bir şey vardır, kullanıcının amacına ulaşmasına yardımcı olur. Buradan yola çıkarak düşünürsek bir sitenin estetik ve fonksiyonel özellikleri bu süreci ya zorlaştırır ya da kolaylaştırır. Sitedeki bazı özelliklerin potansiyel hedef kitleniz üzerindeki psikolojik etkisini anlamanız hayati önem taşır.

Mayıs ayında gerçekleşecek olan Digital Age Summit konferansında bir konuşma yapacaksınız. Konuşmanız nelerle ilgili olacak?

Konferans katılımcılarını öncelikle web psikolojisi kavramıyla tanıştıracağım. Birlikte online alışveriş alışkanlıklarımızı etkileyen gizli öğeleri keşfedeceğiz. Büyük markaların, tüketicilerin belli ürünleri seçmesi için kullandığı bazı ikna edici teknikleri göreceğiz. İnternet üzerinden satışlarını artırmak isteyenler, hemen kullanabilecekleri heyecan veren pratik teknikler öğrenecek.

“Web Psikolojisi’ online dünyadaki kararlarımızı şekillendiriyor” yazısı Digital Age Mart 2014 sayısında yayınlandı.