İŞ DÜNYASI

Savaş Önemli | 05.06.2017 - 11:56

Voscreen, “Türkiye’nin ilk küresel dijital markası” iddiasıyla büyümeye devam ediyor

Son yıllarda Türkiye’den çıkan en iddialı dil uygulamalarından biri olan ve 74 ülkeden 1 milyon 900 bin kullanıcıya ulaşan Voscreen, küresel bir dijital eğitim markası olma yolunda hızla ilerliyor.

12
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Dijital çağda hızla değişen tüketim alışkanlıklarımızın yansımalarını görmeye başladığımız alanlardan biri de eğitim. İçeriği tüketme şekli her geçen gün daha fazla görsel ve aslında video odaklı olmaya başlayan tüketiciler için eğitim artık geleneksel metotların ötesinde, yeni neslin araç ve uygulamalar dünyasıyla şekilleniyor. Ülkemizde bunun en iyi örneklerini belki de birçok öğrencinin yıldızının küçük yaşlardan itibaren barışmadığı dil eğitiminde görüyoruz.

Çocukların kendi ana dillerini öğrenme süreçlerini model alıyor

Eğitim sistemimizde İngilizce artık küçük sınıflardan itibaren yer almasına rağmen, öğrenciler İngilizceyi güncel hayatta kullanma fırsatı bulamadıkları için ne yazık ki ilerleyen süreçlerde, özellikle iş hayatında çok zorluk çekiyorlar. Diğer yandan İngilizce, iyi bir işe girmek için kullanılıp unutulacak bir beceri olarak görüldüğünden, yeteri kadar önem verilmiyor.  Bu bağlamda dijital çağın nimetlerini dil konusundaki temel sıkıntıları çözme adına inovatif bir şekilde kullanan Voscreen Türkiye’de geliştirilen ve küresel bir dijital eğitim markası olma yolunda hızla ilerleyen bu alandaki en başarılı işlerden biri olarak dikkat çekiyor.

Voscreen, ana dil öğrenme sürecinin doğallığı üzerine temellendirilmiş bir İngilizce dil becerilerini geliştirme uygulaması. “Hayatın ta kendisi” (Life itself) sloganından yola çıkarak, gerçek hayat kesitlerinden oluşan yüzbinlerce kısa video ile kullanıcıların dil becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmesini sağlıyor. Çocukların kendi ana dillerini öğrenme süreçlerini model alan uygulama, kullanıcıların İngilizce dilindeki doğal konuşmalara sürekli maruz kalmalarını sağlayan bir sistem olarak kurgulanmış. Voscreen, kullanıcıları; öğrendiklerini sürekli yeni içerikler ve farklı kullanımlarla duyarak ve görerek içselleştirebildikleri için, edindikleri dil becerilerini günlük hayatta doğallıkla kullanabilir hale geliyorlar.

App Store’da toplam 935 bin indirmeye ulaştı

Voscreen’deki deneyimi ile yoğun İngilizce içeriğe maruz kalan kullanıcı hem mevcut İngilizcesini pekiştiriyor hem de sözlük kullanmadan yeni kelimeler ve ifadeler edinerek öğrenme sürecini hızlandırıyor. Video-sorularla İngilizce dilinde yoğun içeriğe maruz kalan kullanıcılar, video içeriklerini görme ve işitme duyularıyla içselleştirerek zamanla öğrendiklerini kullanabilir hale geliyorlar. Ücretsiz bir uygulama olan Voscreen’de 21 anadil seçeneği bulunuyor. Şu ana dek 74 ülkeden 1 milyon 900 bin kullanıcıya ulaşan Voscreen, App Store’da toplam 935 bin indirmeyle 28 ülkede en çok indirilen eğitim uygulaması oldu. En yoğun kullanılan ülkeler arasında Türkiye’den sonra; MENA bölgesi, Güney Amerika, ABD ve İngiltere başta geliyor. Voscreen hem bireyler hem de öğretim kurumları tarafından kullanılıyor. %52 Erkek, %48 Kadın, %50’den fazlası 18-24 yaş aralığında olmak üzere, demografik çoğunluk sırayla 25-34 yaş, 13-17 yaş, 35 yaş üstü olarak biçimlenmiş. Tüm kurum ve bireylerin kullanımına açık bir uygulama olan Voscreen, Türkiye’de ve dünyada birçok okul, kurs ve iş yerinde, İngilizce geliştirme faaliyetlerinde ücretsiz olarak faydalanıyor.

2016 yılı sonunda, UPENN Wharton Business School tarafından “En İyi Eğitim Uygulaması” kategorisinde bronz ödüle layık görülen Voscreen’le ilgili gelişmeleri yakından takip edip sizinle paylaşmaya devam edeceğiz.