Vivense.com birinci senesinde aldığı yeni yatırımı müjdeledi

Vivense.com birinci yaşını kutlarken markanın CEO’su Kemal Erol bir yatırım daha aldıklarını Digital Age’e açıkladı.

İŞ DÜNYASI
Tuğba Yalçın, 15.04.2014 - 15:04

Vivense.com için geçen bir yılı nasıl değerlendiriyorsunuz?

Vivense.com, seçilmiş mobilyaları üreticisinden doğrudan müşterilerine ulaştırmak amacıyla kurulan bir e-ticaret sitesi olarak, başarılı bir yıl geçirdi. Aldığımız yatırımlarla büyüme olarak kat ettiğimiz mesafeden ve Türkiye’nin dört bir tarafındaki evlere Vivense kalitesini ve keyfini ulaştırdığımız için çok mutluyuz.

Vivense’nin rakamlarla 1 yıllık performansı hakkında bilgi verir misiniz?

Vivense olarak ilk yıl 5 bine yakın eve mobilyalarımızla keyif kattık. Mobilyaların müşterilerimizin odalarına kadar taşınmasını, kurulumunu gerçekleştirdik. Çok sayıda evlenecek çift, evini Vivense’nin ürünleriyle güzelleştirirken avantajlı fiyatlardan faydalandı.
Vivense ürünlerini, alanlarında uzman 100’e yakın üreticide ürettirip mobilya nakliyesi yapan araçlarla doğrudan müşterinin evine gönderiyor.
Vivense ekibi şu anda 22 kişilik ekibiyle faaliyetlerine devam ediyor.

Şimdiye kadar yapılan satış oranları nedir?

Satış rakamlarımızı paylaşmıyoruz ancak hedeflediğimiz satış rakamlarının üzerinde bir performans sergiledik. 5000’den fazla eve ürünlerimizi ulaştırdığımızı söyleyebilirim.

Aldığınız yatırımlardan bahseder misiniz?

İlk yatırımımızı Evren Üçok, Cem Sertoğlu, Alp Saul gibi sektörün tanıdığı isimlerden almıştık. İkinci yatırımımızı ise Hasan Aslanoba, Fabrice Grinda ve Jose Marin’den aldık. Yabancı yatırımcıların bize ve Türkiye’nin potansiyeline inanmaları bize ayrıca cesaret verdi. Ayrıca ilk olarak burada ifade edeceğim üçüncü yatırımımızı Can ve Gamze Yücaoğlu çiftinden aldık.

2014 yılı ve gelecek hedefleriniz nelerdir?

2014’te hedefimiz, stil sahibi ve kaliteli mobilyaları, avantajlı fiyatlarla müşterilerimize sunmaya devam etmek, Vivense kalitesini ve keyfini daha çok insana duyurmak. Hizmet noktasında fark yaratmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin her yerindeki partnerlerimizle mobilyaların evlere teslimatını ve kurulumlarını sorunsuz bir şekilde gerçekleştiriyoruz. İstanbul’da bu hizmeti kendi aracımızla ve kendi ekibimizle veriyoruz. Bu sistemi diğer büyük şehirlere de genişleteceğiz.

Türkiye’de online mobilya alışverişindeki alışkanlıklar nasıl bir seyir izliyor?

Mobilya internetten alınması zor olan bir ürün gibi algılanıyor. Oysa sağladığı fiyat avantajı ve sunduğu kolaylıklar açısından mobilyanın internetten alınabilecek öne çıkan bir ürün grubu olması gerekiyor. Mobilya alışverişi normal hayatta çok zahmetli. Şehrin uzak bir noktasındaki mobilyacı çarşısına gidip, onlarca mağazayı dolaşarak ürün beğenmek ve sonunda çok da emin olamadığınız bir fiyat seviyesinden ürünü almak bir zorunluluk değil. İnternet üzerinden yapılan alışveriş bu olumsuzlukları barındırmıyor. Ürünü görmek, dokunmak elbette önemli; ancak sağladığı fiyat avantajı, ürün seçeneği ve satış sonrasında ürününün arkasında durabilmesi kaydıyla internet alışverişi çok mantıklı. Vivense bu açılardan önemli bir tercih olmaya başladı.

En çok hangi bölgeler ve illerden online mobilyaya talebi var?

Türkiye gelir dağılımıyla paralel bir satış seyrimiz var diyebilirim. Ancak düğün mevsiminde Anadolu’dan daha yoğun sipariş alıyoruz. Hem fiyat avantajımız hem de ürün çeşitliliğimiz muhtemelen ikna edici oluyor.

En çok tercih edilen ürünler hangileri?

Vivense olarak biz daha çok büyük mobilyalarda öne çıkıyoruz. Koltuk takımı, yatak odası ve yemek odası takımları, mutfak masa setlerini yoğun olarak satıyoruz. Onun dışında internetten daha rahat satılan modüler kitaplık, sehpa, tv ünitesi gibi ürünleri de oldukça fazla satıyoruz.
Müşterilerimizin fonksiyonel ürünlere ayrı bir ilgisi olduğunu da belirtmeliyim. Masa olabilen sehpalar, yatak olan kanepeler, açılabilen masalar oldukça ilgi görüyor.

Dijital bir girişim olarak pazarlama ve iletişim çalışmalarında kullandığınız teknikler ve mecralar hangileri?

Online pazarlama çalışmalarımız dışında, Facebook sayfamızda yoğun olarak müşterilerimizle iletişim halindeyiz. 170 bine yakın üyemiz var Facebook’ta. Onlara her gün ürün önerileri, dekorasyon önerileri gibi içerikler paylaşıyoruz. Müşterilerimiz satın aldıkları ürünlerin fotoğraflarını çekip bize gönderiyorlar, onları paylaşıyoruz. Bizim için en önemli pazarlama aracı mutlu müşterilerimiz. Müşterilerimiz mutlu olduğu müddetçe pazarlamaya çok kafa yormaya gerek olmadığını düşünüyoruz. Tüm çalışmalarımız müşterilerimizi memnun edecek ürünleri bulmak, bu ürünleri sorunsuz bir şekilde teslim etmek ve sonrasındaki sorunlara hızlı çözüm üretmek üzerine kurgulanmış durumda.

 

 

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free