Skip to main content

Tmob CEO’su Rudi Dökmecioğlu’ndan sundukları çözümler ve sektör hakkındaki görüşlerini aldık

Türkiye’deki mobil uygulama ekosistemini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Biz B2B çalışan bir şirketiz. Türkiye’de çok küçük ve fiyatın ön planda olduğu bir B2B pazarı mevcut. Aslında kalitenin çok daha ön planda olması gerekiyor. Çünkü B2B çalışan şirketlere mobil kanalların getirisi çok büyük. Bu nedenle şirketlerin farklılaşabilmeleri için bu kanallara çok daha ciddi yatırımlar yapmaları ve kaliteye önem vermeleri gerekiyor.

Bu pazar için ağırlıklı olarak sürekli iş yapabileceğini düşündüğünüz alt mecralar neler?

Biz tmob olarak belirli konulara odaklanan bir şirketiz. Ağırlıklı olarak mobil ticaret, mobil ödeme sistemleri, dijital cüzdan ve mobil bankacılık servisleri üzerine çalışıyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu alanlarda büyüme göstereceğimizi düşünüyoruz.

Sizce başarılı bir mobil uygulama geliştirmenin ve işi tutundurmanın olmazsa olmazları neler?

Başarılı bir mobil uygulama geliştirmenin olmazsa olmazları; iyi bir analiz, iyi bir kullanıcı deneyimi, ileri teknoloji ve bilinçli olmak. Uygulamalar uygulama dükkânlarına konulduktan sonra iş bitmiyor. Düzenli olarak o uygulamaları güncellemek, kullanıcı yorumları dâhilinde revize etmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak gerekiyor. Yani işin arkasında durmak gerekiyor.

Sizin bu anlamda farkınız nedir? Kısa sürede yaşadığınız büyüme ve ulaştığınız ödüllerde en büyük artınız ne oldu?

Bizim farkımız; işini kapsamlı, kaliteli, analize ve bilime dayalı olarak yapan bir şirket olmamız. Her zaman işini en iyi yapan şirket olma yolunda ilerliyoruz. tmob olarak ilk test otomasyon odasını kuran şirketiz ve 200’den fazla cihazımızla test otomasyon hizmeti veriyoruz. Sunduğumuz bir uygulamanın tüm cihazlarda sorunsuz çalıştığını, her gece çalışan test otomasyon sistemi üzerinden müşterilerimize raporluyoruz. Arka tarafta müşterilere sunduğumuz ürünler ön plana çıkıyor. Örneğin, t-race adını verdiğimiz push bildirim yönetimi sistemi ile kullanıcı profilini segmente ederek müşterilerinize özel bildirimler iletebiliyor ve müşterilerinizle etkileşime geçebiliyorsunuz. Tüm bunların karşılığını da ödüllerin yanı sıra dünyanın en büyük teknoloji şirketleri ile işbirlikleri yaparak alıyoruz.

Sizin şu an ağırlık verdiğiniz sektörler hangileri?

Finans/bankacılık sektörleri ağırlık verdiğimiz sektörler. Daha çok mobil ödeme sistemleri, mobil ticaret ve mobil bankacılık hizmetleri üzerine çalışıyoruz.

Mobil uygulama pazarının geleceğini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Mobil uygulama pazarının geleceğini mobil uygulama ve telefonlar olarak sınırlamak doğru olmaz. Bu uygulamalar ‘internet of things’ (nesnelerin interneti-IoT) ile hayatımızın her alanına girecek. Mobil uygulama dünyası mobil cihazların dışına çıkacak. IoT ile mobil uygulamaların birleşeceği bir mobilite dünyası içinde yaşamaya başlayacağız.