Twitter’ın ‘big data’sı duygularımızı ortaya döküyor

Twitter, kullanıcıların yazdıkları tweetlerden yola çıkarak iç dünyalarını ortaya çıkaran ilgi çekici grafikler hazırladı

İNFOGRAFİK
Sedef Sezgin, 11.03.2014 - 12:19

Twitter, kullanıcıların haftanın her günü yazdığı tweetlerdeki datadan yola çıkarak ilgi çekici grafikler hazırladı. 2013 yılı boyunca atılan tweetler, kullanıcıların hangi aylarda nasıl hisler içinde olduklarını ortaya çıkardı. İngilizce yazılan tweetlerin değerlendirildiği araştırmada ‘feel happy’ (mutlu hissetmek), ‘feel sad'(üzgün hissetmek), ‘hungover'(akşamdan kalma), ‘late to work’ (işe geç kalmak) gibi anahtar kelimeler kullanıldı.

Sonuçlara göre yaz aylarında ‘late for work’ kelimesi diğer aylara kıyasla çok daha fazla kullanılıyor. Aralık ayında ise ‘feeling sad’ kelimesi havalardan ya da Noel tatilinde sevdiklerinden ayrı kalanlardan dolayı diğer aylardan çok daha fazla kullanılıyor. İşte insanların psikolojisiyle ilgili önemli ipuçları veren o araştırmanın sonuçları:

Tweetlerde ‘mutlu hissetmek’ sözcüklerinin ne sıklıkta kullanıldığını gösteren günler/aylar tablosu

Sayfalar: 1 2 3 4

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free