Skip to main content

Twitter, resmi bloğunda Twitter’ın mobil kullanıcılarını kapsayan Compete tarafından yapılan çalışmanın sonuçlarını yayınladı. Buna göre; 200 milyon kullanıcısı yüzde 60’ının mobil cihaz kullanarak Twitter’a bağlanıyor. Ayrıca mobil kullanıcıların Twitter’a daha…

Twitter, resmi bloğunda Twitter’ın mobil kullanıcılarını kapsayan Compete tarafından yapılan çalışmanın sonuçlarını yayınladı. Buna göre; 200 milyon kullanıcısı yüzde 60’ının mobil cihaz kullanarak Twitter’a bağlanıyor. Ayrıca mobil kullanıcıların Twitter’a daha fazla girdiği ortaya çıktı ve bu kullanıcıların yüzde 86’sı ortalama Twitter kullanıcısına göre daha çok bağlı kalıyor. 
Twitter kullanıcılarının yüzde 96’sı 11 veya daha fazla markayı takip ettiği, yüzde 58’inin ise gördüğü bir reklamı hatırladığı, yüzde 63’ünün link’lere tıklama eğiliminde olduğu ve yüzde 73’ünün RT yaptığı görüldü. 
Ayrıca, kullanıcıların yüzde 32’sinin TV karşısında kendi mobil cihazından Twitter platformunu kullandığı ortaya çıktı. Bu yayınlanan son istatistik, diğerlerine göre daha düşük bir yüzdeye sahip olsa da; bu durumun pazarlama potansiyelinin daha güçlü olduğu görüldü. Çok sayıda şirketin Twitter’da takipçi sayısını artırdığı Son Super Bowl etkinliğinde aralarında en dikkat çeken ise Oreo olmuştu. Yalnızca 5 saat içinde takipçi sayısı 2 binden 34 bine çıktı. 
Mobil servis aracılığıyla sosyal medya kullanıcılarını hedeflemek pek de yeni bir şey olmasa da, mobil cihazların kullanımının artması, Twitter’ın son verilerine göre; bu platformda markanın tüketici sayısını artırmada potansiyelinin arttığı bir gerçek. 
Web tabanlı tüketici eğilimlerini inceleyen Compete’in düzenlediği Twitter’ın bu son verilerine göre; sosyal medya platformunun mobil kullanıcıları 18 – 34 yaş aralığında. 
Reklam API’si

Twitter, uzun zamandır beklenen şirketin gelirlerini artırmasının düşünüldüğü reklam API’sini açıkladı. 
Mashable’nin haberine göre; Twitter, API’yi (Uygulama program arayüzü) Adobe, Hootsuite, Salesforce, SHIFT ve TBG Digital’le birlikte gerçekleştiriyor. 
Twitter’ın şu anki reklam platformu Nisan 2010’da tanıtılmıştı. Tanıtılan mevcut reklam platformu, reklamverenlere ve onların ajans ortaklarına reklam yüklemelerini imkân tanıyor.
 
Reklamverenler için Twitter katlanarak reklam gelirlerini artırabilir. eMarketer’e göre; geçen yıl 259 milyon dolar gibi bir gelir elde etmişti. Facebook kendi reklam API’sini 2009 yılında yayınlamıştı.
Facebook’la bir karşılaştırma yapacak olursak; Facebook kendi reklam API’sinin sınırlı versiyonunu ilk kez 2009 yılında tanıtmış, 2011 ve 2012’de ise gelirlerinin yüzde 60’ının API ile oluşturulan reklamlardan elde etmişti. 2009’da yaklaşık 800 milyon dolar gelir elde eden Facebook’un 2012 yılında geliri 3,71 milyar dolara çıktı. Bu verilere göre; Twitter’ın gelirlerinde de önemli bir etkiye sahip olacağı düşünülüyor. 
Dijital medyada pazar araştırması yapan eMarketer, Twitter gelirlerinin bu yıl içinde yüzde 90 artarak 560 milyon dolara varacağını öngörüyor.