Skip to main content

Her tweet, Facebook paylaşımı ve online başlık için geçerli olacak ideal yazı uzunluğunun ne olduğunu biliyor musunuz?

Twitter, Facebook ve daha fazlası için en uygun paylaşımın uzunluğu paylaşıldı.

Siz de attığınız her tweet veya gönderdiğiniz epostada çok yazıp yazmadığınızı düşünüyor musunuz?

İdeal tweet için 100 karakter yeterli

Buddy Media tarafından yapılan araştırma Twitter’da en ideal paylaşımın 100 karakterle yapıldığını paylaştı.

İdeal Facebook paylaşımı ise 40 karakterden az olmalı

Sosyal medya pazarlaması konusunda yazılar yazan Jeff Bullas, Facebook’ta perakende markaları üzerine yaptığı araştırmada 40 rakamının sihirli olduğunu buldu.
Ayrıca yapılan bir çok çalışma, Facebook’ta yapılan paylaşımların kısa tutulduğunda daha etkili olduğunu ortaya çıkardı.

İdeal Google+ başlığı ise 60 karakterden az olmalı

Google+’ta paylaşımlarınızın okunması için yazılarınızı tek satırda tutmak isteyebilirsiniz.
Copyblogger’dan Demian Farnworth, Google+’ta yapılan paylaşımların 60 karakteri geçmemesi gerektiğini ortaya çıkardı.

İdeal başlık ise 6 kelimeden oluşmalı

KISSmetrics tarafından yapılan bir paylaşımda başlık yazma konusunda uzman Bnonn, taradığımız birçok detayın yanında başlıklara da önem verdiğimize değindi.
Örneğin, başlıkta yalnızca ilk üç kelimeyi ve son üç kelimeyi dikkate alıyoruz.

İdeal blog uzunluğu ise 7 dakikayı almalı

Medium sitesi, alınan tık sayısının yanında dikkat edilen yerlere de önem veriyor.
7 dakika sürecek blog yazısı 1600 kelimeden oluşmalı.

İdeal paragraf ise 40-55 karakterden oluşmalı

Sosyal medya uzmanı Derek Halpern, ideal paragrafın 40-55 karakter aralığında olması gerektiğini belirtiyor. Bu da demek oluyor ki satırda yer alan kelime sayıları 8 ila 11 arasında değişmeli.

İdeal eposta konusu ise 28-39 karakter olmalı

Mailer Mailer tarafından yayımlanan çalışmada gönderilen eposta konu satırının 28-39 karakterden oluşması gerektiğine yer veriliyor.

İdeal sunum uzunluğu ise 18 dakika olmalı

TED’i düzenleyenler, ideal sunum uzunluğunun 18 dakika sürmesi gerektiğini ortaya çıkardı.
Bu süre ise sağlanan dikkat aralığından geliyor.

Başlık etiketi 55 karakterden oluşmalı

Google arama sayfalarındaki tasarım değişimiyle birlikte aramalar için artık yaklaşık 60 karakter uzunluğunda bir arama yapılabiliyor.
SEO yazılımı sunan Moz, maksimum karakter sayısının 55 olduğunu paylaştı.

İdeal domain adı 8 karakter olmalı

Daily Blog Tips’in Alexa verilerini kullanarak yaptığı araştırmaya göre ise ideal karakter sayısı ise 8.

Özetleyecek olursak;

Siz ne düşünüyorsunuz? Sizce farklı mecralarda yapılan paylaşımların ideal karakter uzunluğu kaç olmalı?

Kaynak: Fast Company

Fotoğraf: Flickr kullanıcısı Will Culpepper