Türkiye’nin online tekstil alışveriş karnesi

Online alışveriş artık hayatımızın bir gerçeğiyken; tekstil en çok online olarak satın alınan ürün kategorilerinden biri.  Google ve TNS işbirliğiyle yürütülen ‘CPG / Retail: Understanding the Consumer Purchase Journey – Turkey’ Araştırması’nın sonuçları paylaşıldı. Araştırmada öne çıkan sonuçlar şöyle: – Son bir yılda tekstil ve aksesuar alışverişi yapan kişilerin yüzde 12’si hem online hem offline […]

İŞ DÜNYASI
DigitalAge, 05.12.2012 - 17:19
Online alışveriş artık hayatımızın bir gerçeğiyken; tekstil en çok online olarak satın alınan ürün kategorilerinden biri. 

Google ve TNS işbirliğiyle yürütülen ‘CPG / Retail: Understanding the Consumer Purchase Journey – Turkey’ Araştırması’nın sonuçları paylaşıldı. Araştırmada öne çıkan sonuçlar şöyle:

– Son bir yılda tekstil ve aksesuar alışverişi yapan kişilerin yüzde 12’si hem online hem offline alışveriş yaparken, önümüzdeki sene online alışveriş yamayı düşünenlerin sayısı yüzde 20’ye çıkıyor.
– Online alışveriş yapanların en önemli motivasyonu alışverişin 7 gün 24 saat mümkün olması. Online alışveriş yapmayı reddedenlerin en önemli bariyeri ise fiyatların uygun olmaması.
– Online ve offline tekstil alışverişi öncesi tüketiciler en çok arama motorlarını ve markaların internet sitelerini ziyaret ediyor, en çok ürün fiyatı ve ürün görseli arıyor.
Alışveriş öncesinde
Tekstil alışverişi öncesinde en çok arama motorlarına ve mağazaların internet sitelerine bakılıyor. Offline mecralarda ise TV reklamlarından ve arkadaşların görüşlerimden etkileniliyor. 
 



Neleri bilmek istiyoruz?
Tekstil alışverişi yapmadan önce arama yaparken en çok merak edilen bilgi; fiyat bilgisi.
Araştırma sonuçlarında öncelik olarak görülen bir diğer kriter de ürünlerin resimlerinin olması. 
 




Katılımcılar hakkında 
Türkiye’deki 14 yaş üzerindeki bin internet kullanıcısıyla, telefon veya online anket yöntemiyle görüşülerek gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarının sosyo demografik koşulları şöyle: 
Bu araştırmaya katılanların yüzde 67’si 14-34 yaş grubunda yer alıyor.
Yüzde 61’i erkek, yüzde 39’u ise kadınlardan oluşuyor.
Orta gelir grubuna üye kişiler yüzde 53’lük oranla araştırmanın çoğunluğunu oluşturuyorlar.
Katılımcıların yüzde 56’sının hane halkı sayısı 4 ve 4’den daha fazla.
Ortalama olarak online harcamalar ise 300 TL civarında
(Kaynak: Mediacom Insights)

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free