Total wordpress themes free

Türkiye’nin online ödeme alışkanlıkları

08.04.2014 - 10:04 DigitalAge

Hitay Yatırım Holding firmalarından online araştırma şirketi DORinsight ile birlikte “internetten yapılan alışverişlerde ödeme alışkanlıkları” üzerine bir araştırma gerçekleştirdik. 14-17 Şubat 2014 tarihleri arasında online olarak yapılan araştırmaya; 18 yaş üstü, Türkiye temsili ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup 499 kişi katıldı. Çalışmadan elde edilen verileri paylaşıyoruz.

Türkiye’nin online ödeme alışkanlıkları

İnternetten alışveriş yapan her 10 kişiden 6’sı internetten alışverişi güvenli buluyor

İnternetten alışveriş yapanlar genellikle ayda 1 kez alışveriş yaptıklarını ifade etti. Araştırmaya katılan kişilerin yüzde 41’i internetten ayda 1-3 kez alışveriş yaptığını, yüzde 26’sı 2-3 ayda bir, yüzde 9’u 6 aydan daha seyrek, yüzde 8’i 3-6 ayda bir, yüzde 6’si haftada bir kez, yüzde 7’si haftada birkaç kez, yüzde 2 ‘si ise günde birkaç kez internetten alışveriş yaptığını belirtti. Her 10 kişiden 6’sı internetten alışverişi güvenli bulduklarını, 3’ü ne güvenli ne de güvensiz bulduklarını, 1’i ise güvenli bulmadığını belirtmiştir.

İnternetten alışverişte genellikle kredi kartı tercih ediliyor; erkekler ve 45 yaş üzeri kişilerin çoğu taksitli ödemelerde 5 ve üzerini tercih ediyor

Araştırmaya katılanların yüzde 78’si internetten alışveriş yaparken ödemelerini genellikle kredi kartı ile yaparken (Kredi kartı tek ödeme: yüzde 25; kredi kartı taksit: yüzde 53), yüzde 10’u sanal kartı, yüzde 6’sı havale/EFT’yi, yüzde 6’sı kapıda ödemeyi tercih ettiğini dile getirmiştir. Çalışmanın sonuçları detaylı incelendiğinde AB sosyo-ekonomik segmente mensup kişilerin yüzde 17’sinin internetten alışveriş yaparken ödemelerini sanal kart ile gerçekleştirdiğini belirtti.

Ödemelerini taksitle yapanlar detaylı incelendiğinde yüzde 60’ı 5 ve üstü taksiti tercih ettiğini, yüzde 20’si 3 taksit, yüzde 16’si 4 taksit, yüzde 4 ise 2 taksit tercih ettiğini dile getirmiştir. Erkeklerin yüzde 70’nin taksitlerde 5 ve üstünü, 18-24 yaş arası katılımcılarının yüzde 15’nin 2 taksiti, 45 yaş üzerindeki katılımcıların da yüzde 74’ünün 5 ve üstünü genele kıyasla tercih ettiği dikkatlerden kaçmadı.

İnternet alışverişlerinde en fazla tercih edilen kategoriler, giyim, aksesuar, elektronik eşya ve uçak bileti. Giyim ve aksesuar, kadınlarda ilk sırada iken erkeklerde ikinci.

Katılımcılara ‘İnternetten genellikle hangi ürün kategorilerinde alışveriş yapıyorsunuz?’ sorusu yöneltildiğinde; ilk sırayı yüzde 60 ile giyim/aksesuar alırken, onu sırasıyla yüzde 47 ile elektronik eşya, yüzde 39 ile uçak bileti, yüzde 35 ile kitap, yüzde 32 ile hediyelik eşya, yüzde 31 ile cep telefonu ve ev eşyası, yüzde 28 ile bilgisayar ve sağlık/ kişisel bakım ürünü, yüzde 22’si sinema/tiyatro biletleri/sosyal aktiviteler, yüzde 19’u yemek ve mutfak malzemesi talep etti.

Erkeklerin yüzde 63’ü internetten genellikle elektronik eşya, yüzde 50’si giyim aksesuar, yüzde 44’ü cep telefonu, yüzde 40’ı bilgisayar kategorilerinde alışveriş yaparken; kadınların yüzde 68’i giyim/aksesuar, yüzde 38’i kitap, yüzde 37’si ev eşyası, yüzde 36’sı hediyelik eşya kategorilerinde alışveriş yaptığını belirtti.

Yemek, sinema bileti gibi fiyatı daha düşük ürünlerde ödeme tercihi tek ödeme olurken, elektronik ürün ve ev eşyası gibi fiyatı daha yüksek ürünlerin taksitle alındığı gözlemlendi

İnternetten elektronik eşya alan katılımcıların yüzde 80’i, sağlık ve kişisel bakım ürünleri alanların yüzde 89’u, cep telefonu alanların yüzde 86’sı, ev eşyası alanların yüzde 77’si alımlarını taksitli ödemeyi tercih ediyor. Tek ödeme şeklinde tercih edilen kategoriler incelendiğinde yemek kategorisinde alışveriş yapanların yüzde 90’u, sinema/tiyatro biletleri/sosyal aktiviteleri satın alanların yüzde 81’i, çiçek ve film alanların yüzde 79’u internetten yaptığı alışverişlerden tek ödemeyi tercih ettiğini dile getirdi.

Araştırmaya göre; katılımcıların yüzde 31’i internetten alışveriş yaparken, Garanti Bankasının kredi kartını, yüzde 28’i İş Bankasının kredi kartını, yüzde 27’si Yapı Kredi Bankasının kredi kartını, yüzde 22’si Akbank’ın kredi kartını, yüzde 14’ü ise Finansbank’ın kredi kartını kullandığını belirtti.

Online alışverişler ağırlıklı olarak Hepsiburada’dan ve Gittigidiyor’dan yapılıyor

Katılımcılara ‘Hangi sitelerden alışveriş yapıyorsunuz?’ sorusu yöneltildiğinde katılımcıların ilk 3 tercihi yüzde 61 ile Hepsiburada, yüzde 57 ile Gittigidiyor, yüzde 35 ile Markafoni oldu. Erkeklerin yüzde 69’u genele kıyasla Hepsiburada sitesinde alışveriş yaptığını belirtti. İzmir’de oturan katılımcıların yüzde 32’si ve İstanbul’da oturan katılımcıların yüzde 29’u Yemeksepeti’ni tercih ettiklerini söyledi. Katılımcılara en sık yaptıkları alışveriş siteleri sorulduğunda oranlar değişirken ilk 3 sıralama yine değişmedi. Katılımcıların yüzde 25’i Hepsiburada, yüzde 23’ü Gittigidiyor, yüzde 9’u Markafoni dedi.

Araştırmaya katılanların yüzde 16’sı hangi bankanın kredi kartını kullanacağına karar verirken en çok önem verdiği kriterin üyelik aidatının az olmasının, yüzde 15’i tercih ettikleri taksit seçeneklerinin fazlalığı, yüzde 13’ü bankacılık avantajları, yüzde 11’i internet şubesi kullanım kolaylığı, yüzde 10’u markalarla anlaşmalarının avantajlı olmasının ve para puan sisteminin olmasının, yüzde 7’sinin ise kullanım kolaylıkları olduğunu söyledi.

Katılımcıların yarısı yeni ödeme sistemlerini kullanmıyor

Katılımcıların yüzde 83’ü PayPal ödeme sistemini, yüzde 49’u BKM Express’i, yüzde 43’ü Turkcell Cüzdanı, yüzde 20’si Mobil Express’i, yüzde 8 PayU’yu daha önce duyduğunu belirtti. Katılımcılara yeni ödeme sistemlerinden daha önce kullandıkları sorulduğunda ise alınan yanıtlar sırasıyla; yüzde 40 PayPal, yüzde 11 BKM Express, yüzde 4 Turkcell Cüzdan, yüzde 3 Mobil Express, yüzde 1 PayU oldu. Yarısı ise yeni ödeme sistemlerini kullanmadıklarını söylediler. Yeni ödeme sistemlerini kullanmayanların yüzde 39’u bu sistemi bilmedikleri için, yüzde 16’sı ihtiyaç ya da gerek duymadığı için, yüzde 9 ise güvenilir olmadığını düşündüklerini için kullanmadıklarını belirtti. Bu sistemi kullananların ise yüzde 68’i güvenlikten, yüzde 50’si kullanım kolaylığından, yüzde 25’i ödül/puan mekanizmasından, yüzde 19’u sağladığı indirimlerden yeni ödeme sistemlerini tercih ettiklerini dile getirdiler.

‘Türkiye’nin online ödeme alışkanlıkları’ yazısı Digital Age Mart 2014 sayısında ‘Ödeme Sistemleri 2014’ ekinde yer alıyor.

Total wordpress themes free

Total wordpress themes free