ARAŞTIRMA

DigitalAge | 05.06.2018 - 15:13

Türkiye’nin en değerli markaları belli oldu

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye'nin en değerli markalarını açıkladı.

Facebook
Twitter
Linkedin
+

Brand Finance‘in bu yıl 11’incisini gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” araştırmasının sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, 2 milyar 42 milyon dolarlık değeriyle “Türkiye’nin en değerli markası” Türk Hava Yolları (THY) oldu. THY’yi 1 milyar 907 milyon dolarlık marka değeri ile Türk Telekom ve 1 milyar 800 milyon dolar değeri ile Turkcell takip etti. Listede üçüncü sırayı ise 1,8 milyar dolarlık marka değeri ile Turkcell alırken, Akbank 1 milyar 649 milyon dolarlık marka değeriyle 4’üncü, Garanti Bankası 1 milyar 584 milyon dolarlık değeriyle 5’inci sıraya yerleşti. Ziraat Bankasının marka değeri yüzde 9’luk artışla 1 milyar 432 milyon dolara ulaştı ve kurum 6’ncı sıradaki yerini korudu. Ziraat Bankasını, 1 milyar 334 milyon dolar ile İş Bankası, 1 milyar 258 milyon dolar ile Arçelik, 937 milyon dolarla Yapı Kredi, 878 milyon dolarla Ford Otosan takip etti.

En değerli 100 markanın toplam değeri 27,5 milyar dolar
Araştırmaya göre, Türkiye’nin en değerli yüz markasının toplam değeri 27,5 milyar dolar oldu.

İlk 100’de yer alan markaların değerlerinde en yüksek artış yüzde 91 ile ASELSAN’da oldu. Şirket bu artışla 34. sıradan 28. sıraya yükseldi. Söz konusu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş ise yüzde 53 ile Karsan Otomotiv’de oldu. Şirket bu düşüşle 56. sıradan 75. sıraya geriledi.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine yaptığı açıklamada, “Türkiye kısa dönemde bunlara erişmekte zorluk çekiyor. Belki de mevcut ve rakipsiz kabiliyet ve varlıklarını önce değerli hale getirmek hem daha kısa sürede mümkün olacak hem de o süre içerisinde teknoloji alanında rekabet için gereken beşeri ve teknik donanıma sahip olmak kolaylaşacaktır. Küresel yarışta geride kalma kaygısı ile basamakların teker teker değil ikişer üçer aşılmak istenmesi bilgi ve deneyim süreçlerini riske sokmaktadır. Ürün ve hizmetlere değer kazandırabilme kabiliyeti, önce değeri oluşturan unsurları sağlıklı bir şekilde tespit etmek ve bunların hem bireysel hem de kurumsal alanda öncelikler olarak kabulü ile mümkün olabilecektir. Böylelikle Türk markaları dünya marka değerinde daha üst sıralara çıkabilecektir.”dedi.