Skip to main content

Perakende 100 araştırmasının sonuçları teknoloji marketlerinin ve e-ticaretin tüketicinin ilgi odağı olmaya devam ettiğini gösterdi.

Perapost dergisi ve CRIF şirketinin Türkiye’de perakende sektöründe faaliyet gösteren firmaları net satış rakamlarına göre listelediği Perakende 100 araştırmasının üçüncüsü sonuçlandı. Perakende şirketlerinin 2016 yılı net satış rakamlarına göre hayata geçirilen Perakende 100 araştırmasının sonuçlarına göre Türk perakende sektörü 2016 yılında da istikrarlı büyümesini devam ettirdi. Listede yer alan 100 şirketin cirosu yüzde 13 oranında artışla 107,5 milyar TL’ye yükseldi.

Listenin birincisi BİM olurken, onu sırasıyla Migros, LC Waikiki, CarrefourSA, Teknosa ve MediaMarkt takip etti. Sonuçlar; özellikle yurtdışı yatırımların dikkat çektiğini, gıda perakendesi hızlı büyümesini sürdürdüğünü, Türkiye menşeili hazır giyim markalarının dünyaya yayıldığı ve teknoloji marketlerinin tüketicinin ilgi odağı olmaya devam ettiğini gösterdi.

Teknoloji perakendesi ve e-ticarette yükseliş sürüyor

Perakende 100 listesindeki teknoloji marketleri her yıl sıra atlayarak yükselmeye devam ediyor. Geçen yıl listenin altıncı sırasında bulunan ve teknoloji pazarındaki payı yüzde 33’e çıkan Teknosa, bu yıl listede beşinciliğe yükseldi. Media Markt ise geçen yıl sekizinci sırada bulunurken, 2016 yılında ikisi sıra birden atlayarak altıncı sıraya yükseldi. GEN-PA da 2.5 milyar TL’lik net satış rakamıyla listede sekizinci sırada yer aldı. E-ticaret alanında ise gelirlerini 2016 yılında yüzde 4 oranında artırdı. Türkiye pazarının ikinci sırasında ise Avrupa’nın bir numaralı elektronik market zinciri MediaMarkt bulunuyor.

E-ticaret şirketlerinin de listede hızlı yükseldiği görülüyor.  2015’te 21’inci sırada olan n11.com 16’ncı, 2015’te 31’inci sırada olan Trendyol ise 26’ncı sıraya yerleşti.

Listenin tamamına buradan ulaşabilirsiniz.