Skip to main content

Vodafone’un bugün İstanbul’da düzenlediği basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, 2023 Türkiye’sinin dijital geleceği için ‘Ulusal Genişbant Eylem Planı’nı desteklediklerini açıkladı.

Vodafone Türkiye’nin 2016-17 mali yıl sonuçları ve gelecek planları bugün düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu. Toplantıda Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Derya Hatiboğlu geçen yılın şirket verileri ve geleceğe yönelik projeler hakkında açıklamalarda bulundu.

Katılımcılara Türkçe olarak hitap eden Vodafone Türkiye CEO’su Colman Deegan, “Türkiye’de en geniş 4.5G kapsamasına ve en fazla 4.5G müşterisine sahibiz. Servis gelirlerinde yıllık yüzde 16, FAVÖK’de yüzde 30 artış ile sektörde en hızlı büyüyen operatör olduk. Türkiye, genç nüfusuyla internet penetrasyonu ve kullanımında dünyaya örnek bir ülke. Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan Ulusal Genişbant Eylem Planı ile bir atılım yaşayacak. Bu planı 2023 Türkiye’sinin dijital geleceği için destekliyoruz. Vodafone olarak, Türkiye’yi en son teknolojilerle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.

Kodlama eğitiminde hedef: 30 ilde 10 bin çocuk

“Sabit genişbantta yüzde 55 büyüme ile 562 bin müşterimiz oldu. Servis gelirlerimiz yüzde 16 artışla 8 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK yüzde 30 artışla 2,3 milyar TL oldu. 20 milyar TL’ye yaklaşan yatırımlarımıza ara vermeden devam ettik” diyen Deegan, önümüzdeki mali yılda 1 milyar TL’nin üzerinde yatırım yapacaklarını ve 7-14 yaş arası çocuklara verdikleri kodlama eğitimini, 30 ilde 10 bin çocuğa ulaştırmayı hedeflediklerini söyledi.

Mobil müşteri sayısı 22,8 milyona ulaştı

Toplantıda Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy şirketin ticari operasyonlarına değinirken elde ettikleri sonuçları da paylaştı. Buna göre, şirketin mobil müşteri sayısı 22,8 milyona ulaştı. 4.5G lansmanının ilk yılında veri kullanımı iki katına çıkarak 399 petabayt olarak gerçekleşirken, akıllı telefon penetrasyon oranı da yüzde 72 oldu. Şirketin sabit hizmetlerden elde ettiği servis gelirleri ise yüzde 60 arttı. Bu artışta, sabit genişbant abone sayısının yüzde 55 artarak 562 bine ulaşması etkili oldu. Böylece, üç büyük operatör arasında sabit genişbant abone bazını en hızlı büyüten şirket Vodafone oldu. ‘Vodafone Yanımda’ uygulamasıyla dijital müşteri deneyimini artıran şirket, bu uygulamayı kullanan abone sayısını 14 milyona çıkarırken, yaklaşık 44 milyon kişiyi de çeşitli avantajlarla ödüllendirdi. Bu uygulama, 729 milyon kez kullanılarak Vodafone’un en büyük müşteri iletişim kanalı oldu.

Dikkat çeken ödüllü kampanyalar

Vodafone, geçen yıl ‘4bucakG’ kampanyası ile Türkiye’nin dört bir yanına giderek “Türkiye’nin en geniş 4.5G kapsamasını” sağlayan operatör olduğunu duyurdu. Vodafone Red müşterilerini Spotify, Netflix, puhutv gibi dünyanın ve Türkiye’nin lider içerik sağlayıcılarıyla buluşturdu. Vodafone FreeZone markası altında ‘Salla Doldur Kazan’, ‘Kafana Göre Saati’ gibi ürünlerle gençlere mobil veriyi uygun koşullarda sundu. ‘Okula Dönüş’ kampanyası ile Vodafone SüperNet’e gelenlere ilk ay ev interneti faturasını hediye olarak sunan Vodafone, 100 Mbps’ye kadar hız ve sınırsız fiber internet seçenekleri sağladığı yeni ‘FiberMax’ kampanyasıyla 18 ilde 2,7 milyon aileye süper hızlı fiber internet ulaştırmayı hedefliyor.

2016-17 finansal verileri paylaşıldı

Toplantı, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Derya Hatiboğlu tarafından 2016-17 finansal verilerinin paylaşılmasıyla sona erdi. Bu verilere göre; şirketin servis gelirleri bu dönemde yüzde 16 artarak 8 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr’ı yüzde 30 artarken, Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr Marjı da yüzde 21,2 olarak gerçekleşti. Böylece, Vodafone Türkiye gelir ve FAVÖK büyümesiyle de üç büyük operatör arasında lider oldu. Diğer yandan, şirketin Faiz ve Vergi Öncesi Kâr’ı 750 milyon TL’ye ulaştı.