Skip to main content

Turkcell Grubu ve Turkcell Türkiye 2015’i tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza atarak tamamladı

Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu 2015 yılı sonu itibarıyla hem gelir hem de FAVÖK’te, tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza attı.

Grup gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Turkcell Türkiye, yüzde 9,5 büyüyerek 11 milyar 481 milyon TL’lik gelire ulaştı ve yılı yüzde 32,7 FAVÖK marjı ile tamamladı.

Turkcell Grubu ise yüzde 6 büyüme ile 12 milyar 769 milyon TL ciroya, FAVÖK’ü yüzde 10,1 artışla 4 milyar 141 milyon TL’ye, FAVÖK marjı ise 1,2 puanlık kayda değer bir yükselişle yüzde 32,4’e ulaştı. Proforma grup net kârı ise yüzde 18,3 yükselerek 2 milyar 590 milyon TL’ye ulaşırken, UFRS’ye göre 2 milyar 68 milyon TL olarak gerçekleşti.

Bu sonuçlarda artan data ve dijital servis gelirleri itici güç oldu. 2015 yılında data gelirleri yüzde 38,1 büyüyerek 3,5 milyar TL’ye, servis gelirleri ise yüzde 38,5 büyüyerek 659 milyon TL’ye ulaştı. Yılın son çeyreğinde aylık abone başına data kullanımı 1,7 GB oldu ve Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 52’ye çıkarak data kullanımındaki bu artışı destekledi.

turkcell gelir tablosu

Müşteri sayısı ve Arpu’da güçlü artış

Turkcell’in 2015 yılında konsolide ettiği operasyonlarının faaliyet gösterdiği 5 ülkedeki toplam müşteri sayısı 51,4 milyona ulaştı. Türkiye’deki toplam müşteri sayısı ise 35,8 milyon oldu. Sektörde yıl içerisinde faturalı, fiber ve IPTV’de en fazla müşteriyi Turkcell kazandı. Faturalı müşteri sayısı 1,4 milyon artarken, sabit tarafta fiber müşteri sayısı ise 164 bin artışla 899 bine ulaştı. Turkcell’in toplam sabit müşteri sayısı ise 1,5 milyonu aştı. Turkcell TV+ ise 2015’te IPTV’de 224 bin olmak üzere toplamda 558 bin müşteriye ulaştı.

Turkcell’in üçlü oyun odağı kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerden her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 14 olurken, sabit tarafta ses, data ve TV kullanan müşteri oranı ise çeyrekte 4 puan artışla yüzde 23 oldu.

Yeni iş modelinin kısa zamandaki olumlu etkisiyle artan üçlü teklif oranı ve faturalı bazı sayesinde mobil ARPU geçen yıla göre yüzde 9,1 artarak 25,1 TL olurken, sabit bireysel ARPU dördüncü çeyrekte yüzde 4,6 büyüme ile 50,3 TL’ye ulaştı.