Türk Telekom 3.ncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

İletişim ve yakınsama teknolojileri grubu Türk Telekom, 2012 üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.  Yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen konsolide yatırım tutarı 1,7 milyar TL’ye ulaştı. 81 ilde sürdürülen fiber dönüşüm çalışmaları sonucu 1,5 milyonu aşkın hane fiber kapsamına alındı. Grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6 artarak […]

Uncategorized
DigitalAge, 17.10.2012 - 16:54
İletişim ve yakınsama teknolojileri grubu Türk Telekom, 2012 üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. 

Yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen konsolide yatırım tutarı 1,7 milyar TL’ye ulaştı. 81 ilde sürdürülen fiber dönüşüm çalışmaları sonucu 1,5 milyonu aşkın hane fiber kapsamına alındı. Grubun gelirleri 2012 yılı 3. çeyrek finansal döneminde, 2011 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6 artarak 3,2 milyar TL’ye ulaştı.
Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani Türk Telekom’un 3.ncü çeyrek sonuçlarına dair şu değerlendirmelerde bulundu:
“Yılın üçüncü çeyreğinde Türk Telekom Grubu güçlü finansal ve operasyonel performans göstermeye devam etti. Grup gelirleri yıldan yıla yüzde 6 büyüyerek 3,2 milyar TL’ye ulaştı ve FAVÖK marjı yüzde 40 olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yıla kıyasla daha düşük finansal harcamalarla desteklenerek 3. çeyrekte net kâr yıldan yıla yüzde 77 artışla 636 milyon TL’ye yükseldi. Türk Telekom Grubu yatırımlarına devam etti ve yatırımlar ilk dokuz ayda 1,7 milyar TL’ye ulaştı.

Sabit geniş bantta data tüketimi ve hızının artması yönünde belirgin eğilim sürerken toplam müşteri sayısı 7 milyona ulaştı. TTNET’in sınırsız data planı müşterileri toplam müşteri tabanının yüzde 71’ini oluşturdu. Üçüncü çeyrekte Türk Telekom ve TTNET eve/binaya kadar fiber şebekesine yatırım yaparak 1,5 milyon haneye ulaştı. 
Mobil tarafta 3.ncü çeyrekte yüksek kârlılıkla büyümemizi sürdürmeye devam ettik. Mobil gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 11 artarak 910 milyon TL’ye yükseldi ve FAVÖK marjı yüzde 14 olarak gerçekleşti. Net müşteri kazanımı 206 bin olurken toplam müşteri sayısı 13,2 milyona çıktı. Avea müşterilerin kendi paketlerini ses, data, SMS ve telefon alternatif planlarını seçerek tek bir sabit fiyat üzerinden tasarlayabileceği yenilikçi tarifelerine devam etti. Tek başına data gelirleri (SMS ve Katma Değerli Hizmetler hariç) rekor büyümeyle yıldan yıla yüzde 64 arttı. Data gelirleri geçen yılki yüzde 8’e kıyasla, bu yılın 3.ncü çeyreğinde toplam servis gelirlerinin yüzde 12’sini oluşturdu.”

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free