Türk markaları sosyal medyayı nasıl kullanıyor?

Socialbakers CEO’su ve Kurucu Ortağı Jan Rezab, Türk markaların sosyal medya performanslarını değerlendirdi ve 2015 için markalara önerilerde bulundu. Rezab’a göre, Markalar sosyal müşteri hizmetlerinde başarılı olmak için takipçileri tarafından yollanan soruların en az yüzde 65’ini cevaplamalı

SOSYAL AĞLAR
DigitalAge, 15.01.2015 - 10:52

Türk markalarının sosyal medyada gösterdikleri performans, sosyal müşteri hizmetleri, içerik odaklı performans ve organik içerik stratejisi olmak üzere üç kategoride inceledik.

Sosyal müşteri hizmetleri

Bugünün dijital dünyasında takipçiler markalarla interaktif bir iletişim içerisinde olmak ve sosyal medya üzerinden sordukları sorulara hızlıca geri dönüş almak istiyor. Markalar sosyal müşteri hizmetlerinde başarılı olmak için takipçileri tarafından yollanan soruların en az yüzde 65’ini cevaplamalı. Türk markaların Facebook’taki performansı incelendiğimizde takipçilerinin sorularına cevap verme noktasında başarılı olduklarını gördük.

2014’ün üçüncü çeyreğinde Facebook’taki sorulara cevap oranı yüzde 68, (global ortalama yüzde 70), ortalama geri dönüş süresi ise yaklaşık 30 saat (global ortalama 27 saat). 2014’ün üçüncü çeyreğinde sosyal müşteri hizmetlerine yoğunlaşan markaların sayısı yüzde 8’i bulmuş durumda. Yüzde 4,5’le global ortalama rakam Türkiye’nin gerisinde kalıyor.

İçerik odaklı performans

Facebook’ta oluşturdukları içerikle etkileşim yaratmayı ve takipçi kazanmayı başaran markalara bakıldığında e-ticaret alanında diğer markalara oranla Bukombin ve Sefamerve markalarının sayfalarının 500 binin üzerinde takipçiyle içerik odaklı performans açısından ilk sıralarda yer aldığını görüyoruz. Eylül 2014’ten Kasım 2014’e kadar bin 200 paylaşım yapan Bukombin, paylaştığı içerik sayesinde 8 bin etkileşim rakamına ulaştı. Diğer yandan Bukombin’den bin fazla paylaşım yapan Sefamerve, Bukombin’in ulaştığı etkileşim rakamının yarısına bile erişemedi. Bu da, fazla paylaşım yapmanın etkileşimi artırma garantisi olmadığının bir göstergesi.

Ücretli ve organik içerik stratejisi

Pazarlamacılar için ücretli ve organik içerik stratejisine sahip olmak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Türk markaları incelendiğinde paylaşımlarının yaklaşık yüzde 25’inin reklamını yaptıklarını görüyoruz. Takipçi sayısı açısından listenin sonlarında olan Tedi ve Pronet markalarının en etkili reklam stratejilerine sahip olan markalar olması dikkat çekiyor. Paylaşımlarının yaklaşık yüzde 25’inin reklamını yapıyorlar ve etkileşimlerinin yüzde 42’sini reklamlarını yaptıkları bu paylaşımlar sayesinde elde ediyorlar.

2015 için sosyal medya tavsiyeleri

Sosyal medyanın iş süreçlerinde vazgeçilmez rol oynadığı dünyamızda, markaların sosyal müşteri hizmetlerine odaklanmaları ve içerik stratejilerini geliştirmeleri için en uygun dönemden geçiyoruz. Sosyal müşteri hizmetleri konusunda markalar geri dönüşlerini planlı yapmalı ve ölçülebilir hedefler koymalı. Markaların Facebook sayfalarındaki duvarlarını gizlemekten özellikle kaçınmaları gerekiyor. İçerik odaklı performanslarını geliştirmek için kullanıcılarla etkileşimlerini artırabilecekleri ve internet sitelerinin trafiklerine katkı sağlayabilecek çekici hikâyeler üretmeliler. Markanın kişiliğini yansıtan paylaşımlar, ürünlerin tanıtımının marka kişiliğiyle uyumlu bir şekilde yapılması da çok önemli. Tüm bunlardan sonra markaların paylaşımlarını ücretli ve organik arama sonuçlarının nimetlerinden yararlanarak en iyi şekilde yapmaları ve hedef kitlelerine ulaştırmaları gerekiyor.

“Türk markaları sosyal medyayı nasıl kullanıyor?” yazısı Digital Age Almanak 2014 sayısında yer alıyor.

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free