Skip to main content
ARAŞTIRMA

TÜİK: 2016’da gazete ve dergi sayısı yüzde 8 azaldı

TÜİK’e göre, Türkiye’de geçen yıl gazete ve dergilerin tirajı 1,7 milyar oldu. Ayrıntılar haberimizde

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2016 yılına ait yazılı medya istatistiklerini açıkladı. TÜİK verilerine göre, gazete ve dergi sayısı, 2016 yılında 2015 yılına göre yüzde 7,9 azalarak 6 bin 265 oldu. Bu yayınların yüzde 59,7’sini dergiler oluşturdu.

TÜİK verilerinde gazete ve dergilerin tirajlarına da yer veriliyor. TÜİK gazete ve dergilerin tirajı, geçen yıl 2015 yılına göre yüzde 20 azaldığını aktarıyor. TÜİK ülkemizde 2016 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 705 milyon 225 bin olduğunu ve bunun yüzde 94,1’ini gazetelerin meydana getirdiğini paylaşıyor.

Gazetelerin yüzde 90,7’si yerel yayın yaptı

TUİK 2016’da gazete ve dergi sayisi yüzde 8 azaldi tiraj

Yayımlanan gazetelerin yüzde 90,7’si yerel, yüzde 6,6’sı ulusal, yüzde 2,6’sı ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise yüzde 54,8’i ulusal, yüzde 39,3’ü yerel ve yüzde 5,8’i bölgesel yayınla okurlarına ulaştı. Gazetelerin toplam tirajının yüzde 82‘sini ulusal, yüzde 16,5‘ini yerel ve yüzde 1,5‘ini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yüzde 71,6‘sını ulusal, yüzde 24,3‘ünü yerel ve yüzde 4‘ünü de bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.

Dergilerin yüzde 23,8’i aylık yayımlandı

TUİK 2016’da gazete ve dergi sayisi yü

Gazetelerin yüzde 30’u haftalık, yüzde 24‘ü haftada iki-altı gün arası, yüzde 15,5’i günlük olarak yayımlandı. Dergilerin ise yüzde 23,8’i aylık, yüzde 21,2’si üç aylık, %15‘i altı aylık periyotlarla okurun karşısına çıktı. Gazetelerin yıllık tirajının yüzde 90‘ını günlük, yüzde 5,9‘unu haftada iki-altı gün arası, yüzde 2,3‘ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının yüzde 56’sını aylık, yüzde 12,2’sini haftalık ve yüzde 11,7‘sini ise üç aylık yayımlanan dergiler oluşturdu.

Yayınlanan gazetelerin yüzde 86,9’u siyasî/haber/güncel, yüzde 2,9‘u sektörel/meslekî, yüzde 2,1‘i yerel yönetim içerikli olurken, dergilerin yüzde 18,1’i sektörel/meslekî yüzde 13,3‘ü akademik, yüzde 7,6‘sı eğitim/sınav içerikli yayımlandı. Öte yandan, gazetelerin yüzde 12,8’i, dergilerin ise yüzde 9,2’si ek verdi.