Skip to main content

2013’te tüm Türkiye’de ticari sicil işlemleri elektronik imzayla yapılacak Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ticaret sicil işlemlerinin elektronik ortamda yapılması için hazırlanan ‘MERSİS’ Projesi, Mersin, İzmir ve Denizli pilot bölgelerinin…

2013’te tüm Türkiye’de ticari sicil işlemleri elektronik imzayla yapılacak
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ticaret sicil işlemlerinin elektronik ortamda yapılması için hazırlanan ‘MERSİS’ Projesi, Mersin, İzmir ve Denizli pilot bölgelerinin ardından Konya ve Antalya’da da uygulamaya kondu. Tüm ticari sicil işlemlerinin elektronik imza yardımıyla yapılmasına imkan tanıyan uygulamanın 2013’te Türkiye genelinde yaygınlık kazanması bekleniyor.  
Nelere imkân tanıyor
Ticari sicil işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasına imkan tanıyan MERSİS Projesi’ni uygulamaya koyan İl Ticaret Sicili Müdürlüklerinin sayısı her geçen gün artıyor. Uygulamanın hayata geçtiği illerde bilgi güncelleme, şirket birleştirme, unvan değişikliği, iflas başvuruları, genel kurul bildirimi, çeşitli lisans başvuruları, mali destek ve teşvik başvuruları, çalışan SGK kayıtları, vergi beyan ve ödemeleri gibi ticari sicil işlemleri elektronik ortamdan yapılıyor. 
Kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilginin tek noktadan sunulması ve sistemde tutulan şirket bilgileri uluslararası standartlara uyumlu hale getirilmesine imkan veren MERSİS projesinin zaman ve para tasarrufu sağlamanın yanında, ticaret hayatına hız ve kolaylık getireceği düşünülüyor.  
e.imza sahibi olmak için 
MERSİS’te işlem yapmak isteyenlerin, elektronik imza sahibi olması gerekiyor. 
Elektronik Sertifika ve Mobil İmza Hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN kurumlara ve bireylere bilgi güvenliği çözümleri ve elektronik imza hizmetleri sunuyor. Elektronik imza sahibi olmak için www.e-guven.com adresindeki online başvuru formunu doldurarak başvuruda bulunulabilir.