Skip to main content

Harvard Business Review yazarı Daniel Gulati, iş dünyasındaki iş tanımlarının teknolojinin değer kazanmasıyla beraber ciddi değişime uğradığını bildiriyor. 1997 yılında 70 milyon olan İnternet kullanıcı sayısı günümüzde 2.2 milyara ulaşarak,…

Harvard Business Review yazarı Daniel Gulati, iş dünyasındaki iş tanımlarının teknolojinin değer kazanmasıyla beraber ciddi değişime uğradığını bildiriyor.

1997 yılında 70 milyon olan İnternet kullanıcı sayısı günümüzde 2.2 milyara ulaşarak, temelinde teknoloji olan girişimci şirketler bir sürü sektörü ele geçirmiş durumda. Bu sebepten geleneksel şirketlerde agresif bir şekilde teknolojiye yatırım yaparak, kaybettikleri pazar paylarını geri kazanmaya çalışıyorlar.

Yapılan son araştırmalar, teknoloji becerilerinin gelecekteki şirketlerin ‘olmazsa olmaz’ı olacağını gösteriyor. Teknoloji gelecekteki şirketlerin iş tanımlarını iki önemli şekilde değiştirebilecek.

İlk olarak teknolojinin önemi arttıkça, yeni iş dalları oluşuyor. Eskiden var olmayan bir iş olan ‘sosyal medya editörleri’ bu ortaya çıkan iş çeşidinin sadece bir örneği. Marka müdürlerinin yüzde 67’si, önümüdeki 12 ay içinde sosyal medya kampanyaları oluşturmayı düşündüklerini belirtiyor. İnternet üzerinden yapılan reklamların ve yeni İnternet tabanlı uygulamalarda oluşan yeni işlerin nedenleri arasında.

İkinci değişim ise, geleneksel iş rollerin de giderek teknoloji içermesi olacak. Pazarlamacılar İnternet araçlarını kullanarak kampanyalar gerçekleştirdiği gibi, insan kaynakları alanında çalışan kişilerinde LinkedIn ve BranchOut gibi İnternet bazlı araçları kullanmaları gerekiyor.

Gulati, iş dünyasındaki bu değişimlere ayak uydurmak isteyen çalışanların teknolojideki gelişmeleri takip ederek tüm araçları kullanmaları, teknoloji bazlı terminolojiyi öğrenmeleri, teknik becerilerini geliştirmek için İnternet üzerinden sunulan bedava hizmetlerden faydalanmalarını ve gelişen trendleri yakından takip etmelerini tavsiye ediyor.