Skip to main content

SurveyMonkey ve social@Ogilvy dünyada sosyal medya trendlerini araştırdı

Social@Ogivly ve SurveyMonkey, sosyal medya kullanıcılarının neyi, neden ve nasıl paylaştıklarını incelemek için bir araya geldi.

Ankete katılanlar, sosyal medyada herhangi bir içerik paylaşma arzularını en fazla tetikleyen sebep ve sorunları dile getirdi.

Sosyal medyada içerik paylaşmamıza sebep olan en önemli faktör: Duygusal sebepler

  • Katılımcıların yüzde 13’ü paylaştıkları içeriklerin kişiliklerini tanımladığını düşünüyor. Bu sonuç daha çok geleneklerin hala güçlü bir rol oynadığı ülkelerdeki kullanıcılar için geçerli: Hong Kong (yüzde 24), Çin (yüzde 22), Polonya (yüzde 20), Türkiye (yüzde 18) ve Japonya (yüzde 15).
  • Anket sonucuna göre, katılımcıların yüzde 36’sı ise bir düşünceyi desteklemek veya bir sorunu gündeme taşımak için içerik paylaşıyor.
  • Ve buna karşın anketin yapıldığı ülkelerin neredeyse yarısında (yüzde 49), sosyal medya kullanıcıları faydalı ve düşünceli olmak adına içerik paylaşıyor. Çin’de ise katılımcıların yüzde 30 ‘unun kendilerini en yaratıcı hissettikleri an, sosyal medyada paylaşım yaptıkları zamanlar.

Paylaşılan içerikler genellikle hem eğlenceli hem eğitici

  • Sanal ortamda eğlendirerek eğitmek ise ne paylaştığımız konusunda başı çekiyor.
  • Anket çalışmasına göre, eğitici içeriklerin paylaşımı, gelişmiş ülkelerde daha yüksek oranda görülüyor (yüzde 43). Buna karşın gelişmekte olan ülkelerde komik ve eğlendirici içeriklerin daha popüler (yüzde 40).
  • Endonezya ve Meksika ise yüzde 68 ve yüzde 58 gibi yüksek oranlarla, eğitici içeriğin en çok paylaşıldığı en çok paylaşılan içeriğin bilgilendirici içerik olduğu ülkeler oluyor. Hong Kong, yüzde 52’lik oran ile komik içeriklerin en çok paylaştığı ülkelerde tüm dünyada başı çekiyor. Hong Kong’u sırasıyla İngiltere (yüzde 44), Japonya (yüzde 43), ve Polonya (yüzde 43) izliyor.

Kullanıcıları memnun etmek için online reklamlarda kaliteli içerik paylaşımı çok önemli

  • Gelişmekte olan ülkelerde sosyal medya kullanıcıları, online reklam oranının aynı kalması veya artmasının kendileri için problem olmayacağını belirtiyor. Meksika, Polonya ve Çin, bu sıralamada yüzde 55, yüzde 51 ve yüzde 51’lik oranlarla başı çekiyor.
  • Japonya (yüzde 74), Kore (yüzde 73) ve ABD’de (yüzde 83) ise kullanıcılar online reklamlardan çok yorulduklarını ve daha fazla online reklam görmek istemediklerini belirtiyor. Ayrıca ABD’li ve Japon kullanıcılar, online reklam içeriklerinin, kalite açısından çok yetersiz olduğunu düşünüyor ve ankete katılan diğer ülke kullanıcılarına göre, online reklamları en az izleyen ve paylaşan kullanıcılar oldukları ortaya çıkıyor.

 

16 ülkede 6 bin 500’den fazla kişinin sosyal medyada sosyal medya hesapları ile katıldığı ve SurveyMonkey ve Social@Ogilvy’nin yönetiminde gerçekleşen online anketle, eğlendirici ve aydınlatıcı sonuçlara ulaşıldı.

Brezilya, Fransa, Almanya, Meksika, Polonya, Rusya, Güney Afrika, İngiltere, ABD, Endonezya, Japonya, Kore ve Singapur’dan kullanıcıların katıldığı anket, Türkiye’de 409 kişilik örnekleme grubu ile gerçekleştirildi. Ankete katılan kişilerin yüzde 51’ini kadın, yüzde 49’unu ise erkek sosyal medya kullanıcıları oluşturdu.

Fotoğraf: iedesign.co.uk