Sosyal medyada girişimciliğin anahtar sözcüğü: “Mucit”

Online Müşteri İlişkileri Yönetim Platformu MeaMinds’ın analizine göre, Facebook, Twitter ve Google+’da girişimcilik hakkında mesajlarını paylaşan kullanıcıların en çok kullandığı sözcükler “mucit”, “inovasyon” ve “girişimcilik” oldu.

İNFOGRAFİK
DigitalAge, 19.01.2015 - 15:37

Türk teknoloji şirketi Proline’ın Ar-Ge merkezi tarafından geliştirilen Online Müşteri İlişkileri Yönetim Platformu MeaMinds’ın, 1 Kasım 2014 – 30 Aralık 2014 tarihleri arasında yaptığı sosyal medya analizi, kullanıcıların “girişimcilik” üzerine paylaştığı mesajları mercek altına aldı.

Girişimci=Mucit

MeaMinds’ın analizine göre, Facebook, Twitter ve Google+ kullanıcılarının girişimcilik hakkında yazdığı 30 binin üzerindeki mesajda en çok kullanılan sözcük “mucit” (yüzde 30) oldu. Mucit sözcüğünü “inovasyon” (yüzde 15) ve “girişimcilik” (yüzde 6) anahtar sözcükleri izledi. Girişimcilik hakkında öne çıkan diğer anahtar sözcükler arasında Bill Gates’in soyadı olan “Gates”, “yenilik” ve “sosyal inovasyon” yer aldı.

Girişimciliği en çok erkekler konuşuyor

MeaMinds, sosyal medyada yazılan mesajların cinsiyet dağılımını da çıkarabiliyor. Platformun yaptığı girişimcilik için anahtar sözcükler analizi, girişimcilik hakkında yazılan mesajların yüzde 70’inin erkekler tarafından yazıldığını ortaya koyuyor. Girişimcilik hakkında yazılan mesajların yüzde 70’e yakınının masaüstü bilgisayarlar üzerinden yazılmış olması da analizde öne çıkan bir başka önemli bulgu oldu. Mesajların yüzde 79’u Facebook üzerinden yayınlanırken, Twitter yüzde 20, Google+ ise yüzde 1’lik dilimi kapsadı.

Meaminds’ın hazırladığı infografik çalışmasının yüksek çözünürlüklü versiyonu için üzerine tıklayabilirsiniz. 

meaminds_girisimcilik

BENZER HABERLER
YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free