Skip to main content

Digital Insight, globalde sosyal medya istatistiklerini paylaştı.

Araştırma şirketi Digital Insight, globalde sosyal medya istatistiklerini paylaştı. Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Pinterest ve diğer sosyal medya platformları hakkında verilerini yayımladı.

Facebook

1,15 milyarın üzerinde toplam Facebook kullanıcısı var.

751 milyon kişi, 7 bin farklı cihazdan mobil olarak Facebook’a bağlanıyor.

Bugüne kadar 10 milyonun üzerinde Facebook uygulaması yapıldı.

Facebook kullanıcılarının yüzde 23’ü, günde 5 defadan fazla Facebook hesaplarını kontrol ediyor.

Pazarlamacıların yüzde 74’ü stratejilerini uygulayabilmek için Facebook’u önemli olarak görüyor.

Her gün 350 milyon fotoğraf yükleniyor.

Facebook içeriklerinin yüzde 75’i, ‘beğen’i, yorum, paylaşım gibi etkileşimlerinin çoğunu ilk 5 saatte kazanıyor.

Twitter

500 milyonun üzerinde toplam Twitter kullanıcısı var.

288 milyon üzerinde aylık aktif kullanıcı var.

Retweet’lerin yüzde 28’i ‘Lütfen RT’ gibi istekler sebebiyle gerçekleşiyor.

Twitter kullanıcılarının yüzde 60’ı mobil üzerinden hesaplarına erişiyor.

Tüm dünyada yaklaşık 20 milyon sahte Twitter hesabı bulunuyor.

Her gün ortalama 400 milyonun üzerinde tweet paylaşılıyor.

Her Twitter hesabının ortalama tweet sayısı 208

Google+

500 milyonun üzerinde toplam Google+ kullanıcısı var.

Google+’da 343 milyonun üzerinde aktif kullanıcı bulunuyor.

Yüzde 67’si erkek kullanıcılardan oluşuyor.

Kullanıcıların yüzde 80’i her hafta en azından 1 kere Google+’a giriş yapıyor, yüzde 60’ı her gün giriş yapıyor.

Her gün 5 milyar defa +1 butonuna tıklanıyor.

Pazarlamacıların yüzde 40’ı Google+’ı kullanıyor, yüzde 70’i Google+ hakkında daha fazla bilgi edinmeyi amaçlıyor. Yüzde 67’si ise Google+ iletişimini artırmayı hedefliyor.

Animasyonlu, hareketli resimler (GIF) Google+’taki en çok paylaşılan içerik tipidir.

LinkedIn

238 milyonun üzerinde toplam LinkedIn kullanıcısı

LinkedIn’de düşüncelerin paylaşıldığı toplam 1,5 milyon grup bulunuyor.

Kullanıcıların yüzde 27’si mobil olarak bağlanıyor.

LinkedIn kullanıcılarının yüzde 50’sini lisans ve yüksek lisans kullanıcıları oluşturuyor.

Kullanıcıların yüzde 81’i en azından bir gruba üye.

Kullanıcıların yüzde 42’si profillerini düzenli olarak güncelliyor.

3 milyonun üzerinde şirket sayfası bulunuyor.

Kullanıcıların, birbirlerinin belli yeteneklerini başkalarına açık bir şekilde tavsiye edebildiği LinkedIn Endorsement bugüne kadar 1 milyarın üzerinde kullanılmış.

Instagram

130 milyonun üzerinde toplam Instagram kullanıcısı var.

Bugüne kadar toplam 16 milyar fotoğraf yüklendi.

Ortalama bir Instagram kullanıcısının 40 fotoğrafı bulunuyor.

1.7 milyon takipçisiyle Instagram’da en çok takip edilen marka MTV.

Instagram’da her saniye 8000 kişi herhangi bir fotoğrafı ‘beğen’iyor.

Instagram’da her saniye 1000 yorum yapılıyor.

Video paylaşımının başladığı ilk 24 saat 5 milyonun üzerinde video yüklendi.

Her gün 5 milyondan fazla fotoğraf yükleniyor.


Pinterest

70 milyonun üzerinde toplam Pinterest kullanıcısı var.

Kullanıcıların yüzde 69’u kadın.

Kullanıcıların sadece yüzde 6’sı Facebook hesabını Pinterest hesabına bağlamış durumda.

Yiyecek içecek Pinterest’te en popüler konular arasında.

Twitter’daki tweet’e benzetebileceğimiz ‘pin’lerin yüzde 80’i retweet yani ‘repin’lerden oluşuyor.

4,4 milyon takipçisiyle Nordstorm en popüler marka. Nordstorm, Fashion odaklı paylaşımlar yapıyor.

Diğerleri

YouTube’un aylık tekil ziyaretçi sayısı 1 milyarın üzerinde.

4,2 milyar kişi sosyal medya hesaplarına ulaşmak için mobil cihazlarını kullanıyor.

Sosyal medya; fuar, tele-marketing ve mailing’ göre 2 kat fazla etki bırakıyor.

Web kullanıcılarının yüzde 46’sı ürün satın alımında yüzünü sosyal medyaya dönmüş durumda.

Tüketicilerin yüzde 60’ı, markaların sosyal medya entegrasyonu ile ürünlerinin ve servislerinin daha hoş bir şekilde algılandığını belirtiyor.