Skip to main content

Geçen yıl 1,5 milyon üyesi olan busuu, 2014’te 3 milyon üyeye ulaşmayı hedefliyor.

Dünya çapında 40 milyonun üzerinde kullanıcıya sahip sosyal lisan öğrenme topluluğu busuu, Türkiye’de hızla büyüyor.

busuu’nun kurucusu ve CEO’su Bernhard Niesner, şirketin 2014 yılına ilişkin hedeflerini paylaşmak üzere Türkiye’ye geldi. Dünyada her gün 40 binden fazla yeni kullanıcıya ulaştıklarını belirten Niesner, busuu’nun eğitim metodolojisini şöyle anlattı:

“busuu hem busuu.com üzerinden hem de iPhone, iPad ve Android işletim sistemli akıllı telefon ve tablet bilgisayarlardan indirilerek kullanılabiliyor. busuu’nun dil öğretme metodu, belirli bir konu etrafında fonksiyonel bir müfredata bağlı. Günlük hayata ait kelimeler ve anlatım tarzları seçiliyor, bu da kelimelerin daha kolay hatırlanmasına yardımcı oluyor. Ayrıca günlük hayatta kullanılabilecek en uygun grameri sunarak öğrenme sürecini kolaylaştırıyoruz. busuu kullanıcıları, pratiğini yapmak istediği lisanın anadilini konuşan kişiyle etkileşime geçiyor.”

busuu’nun dil öğretme metodu, belirli bir konu etrafında fonksiyonel bir müfredata bağlı.

1,6 milyon Türk kullanıcı online ve mobil olarak busuu’ya bağlanıyor. Bu kullanıcıların yarısı internet sitesinden yarısı ise akıllı telefon ve tablet bilgisayarlarından busuu ağına katılıyorlar. 2014 yılında busuu, Türkiye’de 3 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.

Türkiye’de erkekler, Rusya’da kadınlar kullanıyor

busuu’da ücretsiz ve ücretli olmak üzere iki farklı kullanıcı seçeneği bulunuyor. Dünyada genel kullanıcılar kadın ve erkek arasında eşit olarak dağılırken premium yani ücretli kullanıcıların çoğunluğunu erkekler oluşturuyor. Ücretsiz eğitimde ortalama yaş 28,5, premiumda ise 34,5. busuu kullanıcılarının yüzde 50’sini 25 ve yaş üzeri oluşturuyor. Türkiye’de ve Brezilya’da çoğunlukla erkek üyeler bulunurken Rusya’da kadınların oranı erkeklerden daha yüksek.