UYGULAMA & YAZILIM

Burcu Şahin | 25.07.2017 - 14:59

ŞOK Marketler’den dijital hamle: Cepte ŞOK

Perakende zinciri Şok Marketler, yeni mobil uygulaması “Cepte ŞOK”u duyurdu.

4
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Perakende zinciri Şok Marketler, yeni dijital hamlesi ile büyümeye devam ediyor. Yeni mobil uygulaması Cepte ŞOK’u duyuran perakende zinciri, yeni girişimiyle cep telefonu üzerinde alışveriş yapma imkanı sunuyor.

Cep telefonu üzerinden sipariş verebilecek olan müşteriler, ‘Tıkla, Gel, Al’ mantığı ile seçtikleri ürünleri, kendi belirledikleri ŞOK Market’ten aynı gün içinde teslim alabilecek. Ancak ürünü alacak kişinin siparişi veren kişi olması şart değil. Bunlara ek olarak siparişi veren kişinin teslim alma saatini seçmesi ve cebine gelen kodu siparişi alacak kişiyle paylaşması gerekiyor. Şok Market uygulaması Cepte Şok, Android ve iOS platformlarından indirilebiliyor.

ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel,“Cepte ŞOK projesinin ilk adımını 2016 yılının Ağustos ayında attık. Kasım 2016’da tasarımı hazırlandı. Click&Collect uygulaması dünyada İngiltere ve Fransa’da uygulanıyor. Türkiye’de uygun fiyatlı ürünler satan perakende zincirleri arasındaysa ilk kez ŞOK Marketler bu uygulamayı hayata geçiriyor. Bu aynı zamanda dünyada da uygun fiyatlı ürünler satan marketler içinde de ilk kez uygulanacak. Cepte ŞOK uygulaması şimdilik 26 Şok mağazamızda başladı. Tüketicilerimizin yönlendirmeleriyle ve onların ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayıp hazırladık. Başta çalışan kadınlar olmak üzere, markete alışverişe gitmeye vakti olmayanlara hem kolaylık hem de zamandan tasarruf sağlayacak. Tüketicilerimizin olduğu her yerde olmak istiyoruz. Bu yüzden şimdi de dijital dünyaya adım atıyoruz. Dijital yaşamın kolaylıklarını müşterilerimizin hizmetine sunmaktan mutluyuz. Bu uygulama ile çalışan kadınlar, alışveriş yapmaya vakti olmayanlar alışverişlerini cep telefonları ile gün içinde yapıp, evlerine giderken, hazırlanmış paketlerini vakit kaybetmeden alabilecekler. Sistemde tüm ayrıntılar düşünüldü. Özellikle buzdolabında bekletilmesi gereken ürünlerin bozulmadan muhafazası da buzdolabında sağlanıyor. Tüketiciye sadece uğrayıp özenle hazırlanmış paketini almak kalıyor. İnternet alışverişlerinde sepetin büyüdüğünü görüyoruz. Bunu Cepte ŞOK projemiz kapsamında da gözlemliyoruz.”

Yıldız Holding desteği
Ağustos 2011’de Gözde Girişim (Yıldız Holding iştiraki) liderliğinde bir konsorsiyum tarafından satın alınan Şok Market, Yıldız Holding bünyesine katıldığında bin 200 mağaza ve 4 bin 500 çalışanı vardı. Şirket 2016 yılını ise 4 bin mağaza ve 17 bin  çalışanla kapattı. Yani dört yılda dört katı bir büyüme yakaladı. Geçtiğimiz yıl yüzde 40 büyüyen şirket, bu yıl ise yüzde 45’lik bir büyüme sağlandığını açıkladı.

Holding Yönetim Kurulu Başkanlığı’nda Genel Müdür olarak görev yapan ve bu projede aktif görev alan Hilal Merter: “Cep’te ŞOk projesi dijital dönüşüm hedefleri çerçevesinde bizim için çok değerli bir proje. Şirketlerimizin kendi sektörlerinde liderliklerini desteklemek amacıyla holdingin pek çok birimini bir araya getirdiğimiz, katkılarını aldığımız, amaç birliği prensibimiz çevresinde bizi buluşturan projeler üzerinde çalışmaya devam edeceğiz” dedi.