Skip to main content

MMA’in (Mobile Marketing Association / Mobil Pazarlama Birliği) düzenlediği Smarties 2017 Ödülleri için başvuru süreci başladı.

Teknoloji, tüm dünyada yaşam tarzına giderek daha fazla mobil kimlik kazandırıyor ve yaşanan her an mobil bir kimliğe bürünüyor. Mobil pazarlama da bu dinamik doğrultusunda hızla gelişiyor. 2016 yılında 28,63 milyar dolar olarak gerçekleştiği öngörülen Mobil Pazarlamanın, reklam hariç pazar büyüklüğünün tüm sektörlerdeki (Perakende, E-Ticaret, Seyahat, Lojistik, Otomotiv, Finans vb.) yenilikçi mobil pazarlama kullanımları değerlendirildiğinde, 2021 yılında 98,85 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Mobil Pazarlamanın en önemli parçalarından biri olan Mobil Reklamın ise, geçtiğimiz yıl global ölçekte 100 Milyar Dolar pazar büyüklüğünü geçtiği tahmin ediliyor.

Pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla, Türkiye dahil 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren MMA’in Smarties Ödülleri, mobil pazarlama dünyasının tek ödül programı olma özelliği taşıyor.

Smarties Ödülleri, global, bölgesel ve ülke bazında katılıma olanak sağlıyor. Ödüller, Pazarlama Stratejileri, Kanal/Medya Stratejileri ve Teknoloji olarak 3 ana bölüm altında bulunan 18 kategoride veriliyor. Ayrıca başvuru yapılmayan ve jüri tarafından belirlenen endüstri ödülleri de bulunuyor.

Smarties Ödülleri için 25 Mayıs 2017’ye dek erken başvuru fırsatından faydalanmak mümkün. En son başvuru tarihi ise, 30 Haziran 2017 olarak belirlendi.

Ödül programı hakkında daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Ödül Kategorileri:

  • Pazarlama Stratejisi (Marketing Strategy)
    • Marka Bilinirliği (Brand Awareness)
    • Talep Yaratma (Lead Generation)
    • Ürün / Hizmet Lansmanı (Product – Services Launch)
    • Promosyon (Promotion)
    • İlişki Mimarisi / CRM (Relationship Building / CRM)
    • Toplumsal Etki / Kar Amacı Gütmeyen (Social Impact / Not For Profit)
  • Kanal / Mecra Stratejisi (Channel/Media Strategy)
    • Mecralar / Mobil Cihazlar arası Entegrasyon (Cross Media / Cross Mobile Integration)
    • Mobil Oyun Ortamında Pazarlama (Marketing within a Mobile Gaming Environment)
    • Mesajlaşma (Messaging)
    • Programatik (Programmatic)
    • Mobil Uygulama (Mobile App)
    • Mobil Site (Mobile Website)
    • Mobile Native
    • Mobil Sosyal Uygulama (Mobile Social)
  • Etkinleştirme Teknolojileri (Enabling Technologies)
  • İnovasyon (Innovation)
  • Lokasyon Bazlı (Location Based)
  • Mobil Ödeme (Mobile Payments)
  • Mobil Video (Mobile Video)