Siyasetin Twitter karnesi

Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Sosyal Medya ve Siyaset Çalışma Grubu, ‘TBMM Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu’nu açıkladı. 18 Mart – 1 Nisan  tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma, milletvekillerinin Twitter kullanımına ilişkin önemli bilgiler içeriyor.  Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Sosyal Medya ve Çalışma Grubu, TBMM’deki milletvekillerinin Twitter’daki performanslarını ölçümleyen bir araştırmayla ‘Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu’nu yayınladı.  […]

Uncategorized
DigitalAge, 05.05.2013 - 13:08



















Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Sosyal Medya ve Siyaset Çalışma Grubu, ‘TBMM Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu’nu açıkladı. 18 Mart – 1 Nisan  tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırma, milletvekillerinin Twitter kullanımına ilişkin önemli bilgiler içeriyor. 
Uluslararası Sosyal Medya Derneği (USMED) Sosyal Medya ve Çalışma Grubu, TBMM’deki milletvekillerinin Twitter’daki performanslarını ölçümleyen bir araştırmayla ‘Milletvekillerinin Twitter Kullanımı Raporu’nu yayınladı. 
Rapor, 18 Mart – 1 Nisan tarihleri arasında Twitter’da hesabı bulunan 301 milletvekilinin hesaplarından elde edilen veriler temel alınarak hazırlandı. 
USMED Sosyal Medya ve Siyaset Çalışma Grubu’nun raporuna göre TBMM’de görev yapan milletvekillerinin yüzde 55’inin kendi adıyla Twitter hesabı bulunuyor. 
Meclisteki Twitter kompozisyonunun siyasi partilere göre dağılımında Ak Parti birinci sırada yer alıyor: Ak Parti’li milletvekillerin Twitter kullanan toplam milletvekillerine oranı yüzde 56, CHP milletvekillerinin yüzde 30, MHP milletvekillerinin yüzde 8 ve BDP milletvekillerinin yüzde 5. 
Siyasi partilere göre meclisteki milletvekili sayısına oranla en çok Twitter hesabına sahip siyasi parti ise CHP: CHP milletvekillerinin yüzde 67’sinin, BDP milletvekillerinin yüzde 55’inin, Ak Parti milletvekillerinin yüzde 51’inin, MHP milletvekillerinin yüzde 47’sinin Twitter hesabı bulunuyor.  
Araştırmada milletvekillerinin Twitter performanslarını ölçümlemek üzere Twitter’a giriş tarihleri, takip ve takipçi oranları, toplam ve günlük tweet sayısı, sahte takipçi oranları (fake), takipçilerle etkileşime geçme oranı (outreach), takipçileri etkileme potansiyeli (Klout), Twitter’da en aktif oldukları gün ve saat, en çok hangi platformdan tweet paylaştıkları gibi ölçütler milletvekilinin üyesi olduğu siyasi parti, seçildiği bölge ve cinsiyet değişkenleriyle ilişkilendirilerek analiz edildi.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free