Skip to main content

Fiyongo, özel kampanyalarla 14 Şubat Sevgililer Günü’nde sevdiklerinize sürpriz yapma fırsatını sunuyor. Fiyongo’nun kurucu ortağı Nedim Karasu ile röportaj gerçekleştirdik.

Fiyongo hem hediye vermenin ve almanın duygusallığını ve sıcaklığı koruyan hem de kullanıcılarına sevilen markalara ait onlarca ürün seçeneği sunan bir uygulama. Fiyongo, kullanıcılarına seçtikleri hediyeleri, kişisel mesajlarını yazı, fotoğraf veya video olarak ekleyerek WhatsApp ve Facebook Messenger üzerinden sevdiklerine gönderebilme imkanı veriyor.

Zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın kullanıcıların tek tuşla jest yapmalarına olanak sunan uygulama aynı zamanda kolay ve hızlı ödeme sistemi ile zamandan tasarruf etmenizi sağlıyor.

Fiyongo özel kampanyalarla 14 Şubat Sevgililer Günü’nde sevdiklerinize sürpriz yapma fırsatını sunuyor.  Fiyongo’nun kurucu ortağı Nedim Karasu ile röportaj gerçekleştirdik.

İnsani ilişkilerinin ve sosyalleşmenin giderek daha fazla dijital odaklı olmaya başladığı günümüzde hediye alışkanlıklarımız bu durumdan sizce nasıl etkileniyor?

Türkiye’de insanlar özel günlere çok önem veriyor. Doğum günleri, yılbaşı , bayramlar vs. hayatımızda bir çok özel gün mevcut. Bununla birlikte bizim “ nereye gidersek elimiz boş gitmeyelim” gibi bir kültürümüz de var. Hayatımıza sosyal medya girdiğinden itibaren özellikle doğum günleri iş terfi mesajları, yılbaşı , bayram mesajları gibi özel gün kutlamaları neredeyse tamamen Facebook, Linkedin, WhatsApp üzerinden kutlanmaya ve gönderilmeye başlandı. Baktığımızda insanlar yakın çevresi hariç birbirlerinin özel buradan kutlamaya başladılar.  Ancak mesaj sayısının arttığını görsek de hediye gönderim sayısının aynı oranda artmadığını düşünüyoruz. Çünkü özellikle mobilden anında gönderebileceğiniz, kuryesiz servisler yoktu. Biz de Fiyongo olarak bunu fırsata çevirdik. Madem insanlar buradan tebrik mesajlarını gönderiyorlar, bizden de  bu mesajın sonuna bir hediye seçip WhatsApp ve Facebook üzerinden gönderebilirler.

Dijital hediye kartlarının kullanıcıya sunduğu en büyük avantajlar neler?

Pazar araştırmalarımızı yaparken odağımıza her zaman müşteriyi koyduk ve servisimizi müşteri ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verecek şekilde tasarladık. Baktığımızda her zaman son dakikacı bir milletiz. Hediye alma işlerini de son dakikaya bırakıp zor durumlarda kalabiliyoruz.  Genelde hediye alma 3 ana  aşamadan oluşuyor; Hediyenin ne olacağı, hediye üzerindeki mesaj ve kimin için olacağı idi. Bu üç adım ile fiziksel dünyadan alıp, mobilin içine koymak istediğimizde ilk adım müşterinin ilgisini çekecek markaların ve hediye seçeneklerinin olması idi. Zamanının bir çoğunu AVM’lerde hediye aramak ile geçirmeden, tek bir ara yüzde bir imkana sahip olmalıydı. Fiyongo’nun sunduğu en önemli avantajlardan biri ise hediye gönderimine fotoğraf veya video ekleme özelliğidir.  Hediye verdiğindeki o mutlu anı sevdiğinin gözünde görsel bir deneyime dönüştürmeyi amaçladığımız geliştirmelerimizden bir tanesidir. Son olarak serüvenin en önemli kısmında ise hediyenin karşı tarafa anında WhatsApp veya Facebook Messenger tarafından iletilmesi. Burası tüm o özel anın başladığı ve hediyeyi alacak kişinin karşılaştığı son adım oluyor. Fiyongo’nun kargo yollarında geçen zamanı dijitalde anlık iletime dönüştürmesi, müşterilerimizin servisimizi severek kullanmasının yegane kanıtı olduğunu gösteriyor.

Fiyongo özelinde dijital hediye kartlarına ilgili en fazla hangi özel günlerde oluyor?

Servisimiz çıktığından itibaren bayram, yılbaşı ve sevgililer gününü deneyimlemiş olacağız.  Bu gibi günlerde özel kampanyalar kurguluyoruz. Örneğin bayram tatili uzun olduğu için genç kitleyi hedefleyerek oyun kodlarında indirim kurgumuz olmuştu. O dönemde “Steam ve League of Legends”  hediye kartı satışlarımız ikiye katlamıştı. Yıl başında ise sinema ve Spotify gibi hediye kartlarında  çok fazla satışımız oldu. İnsanlar özel günler dışında da  günlük hayatlarında  Fiyongo’yu kullanmaya başladılar. Örneğin vizyona güzel bir film geldiğinde bir çok kişi arkadaşına “hadi gel bu filme gidelim” deyip sinema biletini Fiyongo üzerinden gönderiyor veya toplantıdan çıktıktan sonra kahve ısmarlayabiliyor. Özel günler satışlar üzerinde etkisi olsa da günlük kullanım bizim için çok daha önemli. Şu an devam eden sevgililer gününe özel Garanti One ile yürüttüğümüz kampanyamız var tüm ürünlerimizi %20 indirimle hediye edebiliyorsunuz. Bu hem bizim için hem de kullanıcıların bu servisi deneyimleyebilmesi açısından çok önemli. Bu kampanyadan ciddi satışlar olmaya başladı.

Kullanıcıların en fazla ilgi gösterdikleri hediye kartları neler? Bu 14 şubat için en fazla ilgi neye oldu?

Baktığımızda en çok sinema bileti, kahve, Steam , Spotify gibi ürünlerin satıldığını görüyoruz. Kullanıcılarımız bu ürün grupların hayatlarının her parçasında kullandıkları için birbirlerine de daha çok gönderiyorlar. Ek olarak bu hediyelerin karşı taraf için anlamı/ değeri daha büyük olduğuna inanıyoruz. Düşünsenize Spotify’ınız yok ve birisi size güzel bir video ile 6 aylık Premium hediye kartı gönderiyor. Bu gerçekten sizi mutlu edebilecek bir hediye…Garanti One ile yürüttüğümüz sevgililer günü özel kampanyasında 3.nesil kahvecilerden  Kahve&tatlı ve spa hediyeleri başı çekiyor. Fiyongo’da hediye ceki ortalamamız 75 TL dir.

Dijital hediye kartlarını tercih eden kullanıcı profili hakkında bilgi verir misiniz? Daha geniş bir yaş grubuna yayılması adına neler yapılabilir?

Fiyongo’nun hedef kitlesi genç ve genç profesyonel dediğimiz, aslında 18-35 yaş arasın yer alan  dijital ve mobil kullanıcılardır.  Firmalarla anlaşmalarımızı sağlarken, gündelik hayatlarında veya özel günlerde kitlenin en çok seveceği ve gönderebileceği hediyeleri seçiyor olmayı tercih ediyoruz. Mesela, bu yaş grubunun arasında sadece oyun oynayan ve oyun harcaması yapan bir kitle var ki, dijital oyun kredilerini bu alanda taleplerine göre uygulamamızda yer veriyoruz. Buna benzer kategorizasyon yaptığımızda, tüm yaş gruplarına gidebilecek, spor, restoran ve tatil gibi önemli kategorileri içeride konumlamayı ve müşteri portföyünü genişletmeyi yakın zamanda hedefliyoruz.

ABD’de hızla büyüyen bu sektörün Türkiye’deki potansiyeli nedir sizce?

Bildiğiniz gibi ABD’de internet ve mobil uygulamaları anında deneyimleyen bir ekosistem var. Bir servis çıktığında doğru bir hedef ve kullanımı varsa insnanlar hemen kullanmaya başlıyor. Türkiye’de güven duygusu ve müşteriye ulaşmayı sağlamak çok daha zor. Özellikle bir uygulamayı kullanıcının telefonuna indirmek ciddi bir dijital pazarlama eforu ve maliyeti gerektiriyor. Buna rağmen Türkiye’de ciddi bir potansiyel var. Bunun en önemli nedeni e-ticaret kullanım alışkanlığımız ve sosyal medya platformlarını toplumun her kesimi olarak aktif kullanmamız. Fiyongo’da tam bunun ortasında yer alıyor.  Fiyongo olarak biz 100 milyon dolarlık hediye ceki pazarını dijitalleştirmek için yola çıktık. Düşünsenize bir arkadaşınızın doğum günü yemeğindesiniz ve hediye almayı unutmuşsunuz. Yapmanız gereken tek şey telefonunuza Fiyongo’yu indirip, Facebook hesabınızla anında üye olup, hediyenizi seçip, üzerine güzel bir video ile mesajını ekleyip, WhatsApp veya Facebook Messenger üzerinden gönderebilmek. Hali hazırda kullanıcı geri dönüşleri, bu işe ne kadar çabuk alışabildiklerini ve işlerini kolaylaştırdıkları yönünde olduğunu söyleyebiliriz. Burada en önemli nokta servisimizin kullanıcı yorumlarıyla birlikte sürekli gelişip, yeni ürünlerin eklenmesiyle, kullanıcılarımızın beklentilerini karşılayabilmek. Garanti Partners’ın girişimi olduğumuz için onların destekleri ile globale açılma planları da yapıyoruz.

Akıllı sohbet asistanları ve diğer yapay zeka temelli uygulamalar dijital mecralar üzerinden hediyeleşme ve hediye seçme-önerme işinin geleceğinde sizce nasıl bir rol oynanacak?

Belirttiğiniz gibi chatbot’lar, akıllı sohbet asistanları  ve yapay zekalar tüm sektörler de karşımıza çıkıyor. Türkiye’de de birçok servis sektöründe bunu görüyoruz.  Bankacılık uygulamasına girdiğinizde konuşarak işlem yapabiliyorsunuz veya Facebook üzerinden chatbot’la ödeme yapabiliyorsunuz. Bu tabii ki bizim bulunduğumuz sektöre etki edecektir.  Özellikle akıllı ev yapay zeka temelli ve sohbet asistanları uygulamaları hayatımızda daha çok yer aldığında hediye alıp gönderiminin de  buraya kayacağını düşünüyoruz. Örneğin çok yakın zamanda evinize girdiğinizde şöyle bir sesle karşılaşabilirsiniz “ Bugün 3 arkadaşının doğum günü, hediye göndermek ister misin?”.Akıllı servisler her zaman proaktif davranıp , bize özel günlerimizi hatırlatarak , sadece ses komutumuzla hediye göndermeyi sağlayabilecek. Biz de servis olarak bu değişime oldukça açık ve evrilmeye kolay bir servisiz.

Fiyongo Garanti One’nın yanısıra Zubizu ve Turk Telekom’a da Digital hediye kodları temin ediyor. Çok yakında yeni iş ortakları ile yeni sürprizlerle geliyor.