Skip to main content

100 milyon dolar yatırım alan BlaBlaCar, yeni gireceği ilk pazarı Türkiye olarak seçti

BlaBlaCar, trafikteki fazla araç sayısını azaltmak ve aynı yönde uzun mesafe yolculuk yapacak sürücü ve yolcuları bir araya getirmek üzerine kurulu bir ulaşım paylaşım ağı.

BlablaCar, geçtiğimiz Temmuz ayında Index Ventures, Accel Partners, ISAI ve Lead Edge Capital’dan 100 milyon dolarlık yatırım aldı. Bu yatırımdan sonra, büyüme stratejisi kapsamında yeni gireceği ilk pazarı Türkiye olarak seçen BlablaCar, 25 Eylül itibariyle Türk kullanıcılarla buluşacak.

Sistem şöyle işliyor:

  • Kullanıcılar, BlaBlaCar’ın ücretsiz mobil uygulamasını indirdikten sonra profillerini yaratıyor, Facebook profilleriyle entegre ediyor. Ardından gidecekleri yer ile tarihi belirtip aynı yolculuğu yapacak sürücüleri arıyor. Kendi araçlarıyla yolculuk edecekler ise yolculuklarının detaylarını, araba modellerini ve boş koltuk sayılarını belirtiyor. Sistem yolcuların sürücüye ödeyecekleri net rakamı hesaplıyor ve sürücüler kar gözetmeksizin yol masraflarını diğer yolcularla paylaşıyor.
  • Aynı güzergahta yolculuk edecek yolcu ve sürücüler, BlaBlaCar’da karşılarına çıkan profilleri inceleyerek birlikte seyahat edeceği kişileri önceden tanıma imkânı buluyor. Birbirlerinin fotoğraf ve kısa biyografilerini, haklarında daha önceki yolculuklarından bırakılmış yorum ve puanlamaları, sürücü yeteneklerini değerlendirip yolculuk yapacakları kişileri seçiyor. BlaBlaCar’da aynı yöne gidecek kişiler sadece ulaşım masraflarını en aza indirmekle kalmıyor, aynı zamanda yeni insanlarla tanışarak sosyalleşme fırsatı da yakalıyorlar.

Kullanıcılar, 25 Eylül itibariyle ücretsiz iPhone ve Android uygulamalarını indirebilecek.

Avrupa’da her ay 2 milyon kişi BlaBlaCar ile yolculuklarını paylaşıyor. Avrupa’da araç başına düşen kişi sayısı 1,7 iken BlaBlaCar ile paylaşılan yolculuklarda bu rakam 2,8’e çıkıyor.