Sanallaştırma teknolojileri gelişimin zirvesinde

Kaspersky Lab’in sanal çevreler ile ilgili yaptığı araştırma sonuçları, Türk firmalarının diğer uluslararası firmalar ile aynı seviyede bulunduğunu ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre Türk firmalarının yüzde 43’ü sanal sunucu kullanırken yüzde 21’i bir yıl içerisinde sanal sunucuları kullanmaya başlamayı hedefliyor. Araştırmaya göre, sanallaştırılan sunucuların yüzde 81’i işletme açısından kritik öneme sahip olup Türk firmaları sanallaştırma […]

Uncategorized
DigitalAge, 03.05.2012 - 10:43

Kaspersky Lab’in sanal çevreler ile ilgili yaptığı araştırma sonuçları, Türk firmalarının diğer uluslararası firmalar ile aynı seviyede bulunduğunu ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre Türk firmalarının yüzde 43’ü sanal sunucu kullanırken yüzde 21’i bir yıl içerisinde sanal sunucuları kullanmaya başlamayı hedefliyor.

Araştırmaya göre, sanallaştırılan sunucuların yüzde 81’i işletme açısından kritik öneme sahip olup Türk firmaları sanallaştırma teknolojilerini çoğunlukla veritabanlarında, e.posta sunucularında ve CRM sistemlerinde kullanıyor.

Kaspersky Lab EEMEA Araştırma Merkezi Başkanı Sergey Novikov “Sanallaştırma teknolojileri gelişiminin zirvesinde ve aynı zamanda firmalara çoğu işletme uygulamaları ve sunucuları sanallaştırma, sanal makinelerde özel bilgileri işleme fırsatı sunuyor. Bu durum hem performans hem sanal arayüzün güvenliği konusunda yüksek standartlar sağlıyor. Geleneksel teknolojiler her zaman bir denge sağlayamadığından dolayı şirketlere, sanal ortamlar için özel olarak tasarlanmış çözümlere dikkat etmelerini öneriyoruz” dedi.

Sanallaştırmanın hızlı gelişimine rağmen, Türk BT uzmanlarından araştırmaya katılanların yarısı, bu alanda sadece basit düzeyde bilgiye sahip olduklarını ve bilgilerinin, günlük işlemlerden sadece biraz daha fazlasını gerçekleştirmeye yettiğini belirttiler. Türk BT uzmanlarının yalnızca yüzde 7’si kendilerini geniş bilgiye sahip uzman olarak görürken bu oran ABD’de yüzde 38.

Araştırma, Türkiye’nin sanallaştırma teknolojilerinin, daha deneyimli olan Amerika ve Avrupa pazarları ile hemen hemen aynı süredir kullandığını ortaya koyuyor. Bu süre dünya genelinde ise ortalama 2 yıl olarak dikkat çekiyor.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free