Skip to main content

13’üncü Perakende Günleri’nde ‘Sanal Müşteri’nin kimliği ortaya çıktı.

Markafoni.com’un bu yıl da ana sponsoru olduğu Perakende Günleri’nde konuşma yapan Markafoni.com Kurucu Ortağı Tolga Tatari, 10 milyon online alışverişçinin yüzde 50’sini 21-30 yaş aralığındaki kullanıcıların oluşturduğunu ve en çok alışverişin yüzde 31’le İstanbul’da yapıldığını söyledi. Tatari ayrıca, Türkiye’deki eticaret sektörünün 2016’ya kadar yüzde 16,8 oranında büyümesinin beklendiğini belirtti.

Markafoni.com Kurucu Ortağı Tolga Tatari, Türkiye’deki eticaret sektörüyle ilgili şu bilgileri paylaştı:

“10 milyon alışverişçinin bulunduğu eticaret sektörünün 2013 yılında yüzde 15 oranında büyüdüğüne tanık olduk. Beş bini aşkın internet sitesinin yer aldığı sektörde, 2013 yılı ilk 8 ayın B2C (işletmeden tüketiciye olan) ticaret hacmi 12 milyar TL olarak gerçekleşti. Türkiye’deki 36 milyon kişiye ulaşmış yaygın internet kullanımı, 48 saatte ülkenin en uzak noktasına teslimat yapmayı sağlayan güçlü lojistik altyapısı, yüzde 77 oranla Avrupa’da ikinci sırada yer alan kredi kartı penetrasyonu ve güçlü viral kullanım etkisi, bu büyümenin en büyük etmenlerini oluşturuyor.”

En çok satılan ürün segmentleri

En çok satılan üç ürün segmentinin giyim, elektronik ve ev eşyası olduğunu vurgulayan Tatari, 75 milyon nüfusa sahip Türkiye’nin 13 milyonu 3G abonesi olmak üzere toplam 66 milyon mobil abone rakamıyla bir mobil devrime hazır olduğunu da söyledi.

Sanal müşteri kim?

Tolga Tatari’nin Perakende Günleri’nde yaptığı sunuma göre;

  • Türkiye’deki sanal müşterilerin yüzde 50’sini 21-30 yaş aralığındakiler oluşturuyor.
  • Sanal müşteriler, ödeme yöntemi olarak yüzde 88 oranda kredi kartını tercih ediyor.
  • Online alışveriş yapan kadınların yüzde 31’i moda trendlerini takip eden kişilerden oluşuyor, yüzde 42’si ise alışverişte yeni ürün ve markaları denemekten hoşlanıyor.
  • İndirimsiz alışveriş yapmayan sanal müşterilerin oranı ise yüzde 44. Online alışverişçilerin yüzde 5’i en ucuz ürünü almak için sabah 6’da kalkıyor.