Skip to main content

Digital Age Summit’in önemli konuşmacılarından Havas Global Strateji Başkanı Rori DuBoff, karışık gerçeklikler, yapay zekâ ve robot teknolojisine değinecek

11-12 Mayıs’ta gerçekleştirilecek Digital Age Summit’in önemli konuşmacılarından biri de, Havas Global Strateji Başkanı Rori DuBoff. Kendisiyle içerik pazarlamadan sanal gerçekliğe değişen konularda bir görüşme gerçekleştirdik. DuBoff, Digital Age Summit’te karışık gerçeklikler, yapay zekâ ve robot teknolojisine değinecek.

RoriDuBoffMeaningful Brands adında bir çalışmanız olduğunu biliyoruz. Bunun ardındaki motivasyon neydi? Neden böyle bir işe giriştiniz?

Havas Meaningful Brands çalışması aslında 2008 yılında başladı ve başlangıcından bu yana 34 ülkede, 1000 marka, 12 endüstri ve 300 bin tüketiciye ulaştı. Bunun ardından motivasyon, dünyadaki tüketicilerin 21. yüzyılda markalarla nasıl bağ kurduklarını anlamaya çalışmak.  Araştırmamız, bir süredir tüketici ve markalar arasındaki ilişkilerin bozulduğunu ortaya koyuyor. Her yıl reklamlara milyarlarca dolar harcanmasına rağmen birçok tüketici, bütün markaların yüzde 74’ünün tamamen ortadan kalkmasının umurlarında olmayacağını söylüyor. Markaların yalnızca yüzde 28’inin hayata fayda ve değer kattığına inanılıyor. 21. yüzyılın başarılı markasının insanların hayat kalitelerini iyileştirecek fonksiyonel ürün mesajı ve fayda vaatleri iletmenin ötesine geçmesi gerekiyor.

Reklamverenlerin içerik pazarlamaya yaklaşımı nedir? Sizce bu konunun önemini anladılar mı?

Reklamcılığın geleceği artık medya satın alma değil medya yaratmaya gidiyor. Bütün dünyada irili ufaklı bütün firmaların reklam satın almadan içerik oluşturma ve dağıtımına geçiş yaptığını görüyoruz. İçerik pazarlamanın bazı pazarlamacıların gözünü korkuttuğunu görüyoruz. Çünkü kapsam ve bütçe yönünden belirsiz gibi görünüyor. Elbette, içerik pazarlama eğitsel öykülerden eğlendirici videolara, infografiklerden bloglara değişen şeyleri kapsıyor. Nihayetinde daha sürdürülebilir bir marka değeri ve tüketicilerle her platformda tüketicilerle etkileşim inşa etmek daha yaygın hale gelecek, reklamlar değil.

shutterstock_390162811

Sanal gerçekliğin (VR) markalara ne gibi fırsatlar sunacağını düşünüyorsunuz?

VR’ın öncelikle oyuncu topluluklarının ötesine geçip özellikle seyahat endüstrisinde kullanıldığını görüyoruz. Bu sayede insanlar evlerinin rahatlığında uzak lokasyonlara gitmiş gibi oluyor. Diğer popüler kullanım alanları ise canlı etkinlikler, spor eğitimleri, tıp eğitimleri ve sanal toplantılar olarak düşünülebilir. VR teknolojisinin yaygınlaşması birkaç yıl alacak gibi görünüyor. Fakat şundan emin olabilirsiniz; VR geçici bir heves değil yeni gerçeklik olacak.

Digital Age Summit’teki sunumunuzda nelerden bahsedeceksiniz? Bilgi verebilir misiniz?

Digital Age Summit’te pazarlamanın yeni hudutları hakkında konuşacağım. Bunlar arasında karışık gerçeklikler (sanal ve artırılmış gerçeklik), yapay zekâ ve robot teknolojisi. Şu an medyada ilginç bir dönemden geçiyoruz: Teknolojideki gelişmeler, tüketiciler ve markaların iletişimini ve çevrelerindeki dünyayla deneyimlerini dönüştürüyor. Birçok benzersiz fırsat daha önce görmediğimiz şekilde, gerçekten anlam sunan birçok pazarlama çözüm ve hizmetini beraberinde getiriyor.