Skip to main content

sahibinden.com, dijital reklamcılık alanında “doğal reklam” uygulamasıyla tüm reklamverenlerin tanıtım ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.

sahibinden.com, “Sahibinden Doğal Reklam” ürünü ile self servis yönetim kanalını, klik bazlı teklif verme (bidding) ücretlendirme yöntemini ve detaylı hedefleme imkanını bir arada sunuyor. Bu reklam modelinin en önemli özelliklerinden birisi de lokasyon ve ilgi alanına göre özel mikro hedeflemelere imkan sağlaması.

sahibinden.com’un, sürekli büyüyen son kullanıcı trafiği ile Türkiye’nin en büyük dijital reklam mecralarından biri haline geldiğini belirten CEO Burak Ertaş, Sahibinden Doğal Reklam’ın şirketin AR-GE vizyonunun bir sonucu olarak doğduğunu söyledi. Ertaş, Türkiye’de ve dünyada, arama motorları ve sosyal medya platformlarının dijital reklamcılık alanında en büyük payı aldığını belirterek Türk yazılımcılar ve yerli kaynaklar kullanılarak geliştirilen Sahibinden Doğal Reklam’ın Türk reklamverenlere verimli ve ekonomik bir alternatif sunacağını söyledi.

Sahibinden Doğal Reklam sayesinde şirketlerin ürün ve hizmetlerini, markalarına en uygun içeriğin yanında tanıtabileceklerini söyleyen Ertaş, şu değerlendirmede bulundu:

Gösterildikçe değil tıklandıkça ücretlendirilen reklam

“Aylık 42.6 milyon aktif kullanıcı, sahibinden.com üzerinde 8 milyar sayfa görüntülüyor. Şimdi bu dev mecra üzerinde, sahip olduğumuz büyük veriyi de kullanarak mikro düzeyde hedeflemeler yapma imkanı sunuyoruz. Firmalar lokasyondan başlayarak sahibinden.com’un binlerce alt kategorisinden birini seçerek gerçek hedef kitlesine ulaşabiliyor. Daha da önemlisi reklam gösterildikçe değil, tıklandıkça ücretlendiriliyor. Herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç duymadan, herkes kendi kendine (self servis web arayüzünden) reklam verebilir. Kullanımı mevcut tüm çözümlerden daha basit, 5 dakika içinde reklamı oluşturup yayına almak mümkün.”

sahibinden.com’un kurulduğu günden bu yana teknolojik altyapıya yatırımlar yapan ve tüm hizmetlerini AR-GE faaliyetleriyle destekleyen bir şirket olduğunu belirten Ertaş, şöyle devam etti;

“Etkili, hedefli, pratik ve self-servis uygulaması olan “Sahibinden Doğal Reklam” Türk yazılımcılar tarafından yalnızca yerli kaynaklar kullanılarak geliştirildi. Bugün geldiğimiz noktada, performans reklamcılığındaki dünya devlerinin modellerini, en etkili şekilde kendi teknolojimiz ve insan kaynağımızla uygulayabiliyoruz. Bunun bizim için bir gurur kaynağı olduğunu belirtmek isterim. Vizyonumuz doğrultusunda AR-GE çalışmalarımıza ve altyapı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Hedefleme yeteneklerimizi ve algoritmalarımızı her geçen gün iyileştirip, kullanıcılarımızı rahatsız etmeyecek şekilde, ilgili oldukları konularda reklam içerikleri ile buluştururken, reklamverenlerin ise hedef kitlelerine en doğru anda erişimini sağlamayı sürdüreceğiz.”

“Sahibinden Doğal Reklam” ile reklam verenler, kendi hedef kitlelerini belirleyebiliyor, buna uygun olarak kendi reklam tasarımlarını yaparak sahibinden.com’da yayına alabiliyorlar. Bu reklamlar sitenin arama sonuç sayfalarında gösterilen ilanlar arasında 4. sırada yer alıyor. Her bir tıklanma için ödenecek fiyat teklifi ve günlük olarak toplam harcamak istenen tutar sisteme giriliyor. Sistem, belirlenen günlük bütçeyi hiçbir zaman aşmayacak şekilde çalışıyor. Reklamlar yalnızca tıklanırsa ücretlendiriliyor. Reklamverenler, oluşturdukları reklamları “Sahibinden Doğal Reklam” arayüzü üzerinden takip edebiliyor, istedikleri anda gerekli değişiklikleri yapabiliyor. Doğru içerik içinde, seçilmiş hedef kitleye rahatsız etmeden reklam gösterimi, reklamverenlerin yüksek geri dönüş almasına olanak tanıyor.