Skip to main content

Cannes’da her yıl büyük ilgiyle izlenen showcase, Türkiye’de ilk kez Brand Week Istanbul’da

Saatchi & Saatchi‘nin, Cannes Lions festivalinde 24 yıldır düzenlenen “New Directors’ Showcase”ini (NDS), ödüllerin ardından festivalin en çok heyecan yaratan etkinliği olarak tanımlamak yanlış olmaz. Efsane seçki, Türkiye’de ilk kez Brand Week Istanbul kapsamında seyirci ile buluşacak.

Saatchi & Saatchi’nin uzun süre kreatif liderliğini yapan Paul Arden’in 1991′de başlattığı Saatchi & Saatchi NDS’de bugüne kadar pek çok farklı tema işlendi; fakat seçkideki 20′ye yakın kısa filmi izlemek için salona gelen seyirciler her defasında salondan saf yaratıcılığın o kemiklere işleyen etkisini hissederek ayrıldılar.

Ekran görüntüsü: “FEEL THE REEL – NDS 2014” YouTube videosundan

NDS seçkileri genelde reklam filmleri, kısa filmler, markalı filmler, müzik klipleri ve animasyonlardan meydana gelen ve mizah, sürrealizm ve erotizmi harmanlayan eklektik bir derleme oluyor. Her yıl Saatchi & Saatchi’nin dünya kreatif komitesi dünyanın dört bir yanından genç yönetmenlerin çektikleri yüzlerce kısa film içerisinden en iyilerini seçiyorlar. Bugüne kadar NDS’de yer almış yönetmenlerden bazıları kariyerlerinde önemli noktalara geldiler. Spike Jonze, Michel Gondry ve Tarsem bunlardan bazıları.

Cannes 2014’te Saatchi & Saatchi NDS’de gösterilen örnek bir çalışma:

“Feelthereel” ismini taşıyan gösterim Saatchi & Saatchi İstanbul sponsorluğunda Brand Week Istanbul’un açılış günü olan 3 Kasım’da gerçekleştirilecek. Brand Week 2014′ün açılış galası ile birlikte Kanyon‘da düzenlenecek etkinliğin kokteyli 19.00′da, gösterimi ise 20.00′de başlıyor.

Fotoğraf: Cannes 2014’te Saatchi & Saatchi NDS’de gösterilen bir çalışma (The Sacred Egg: Breach ‘Jack’)