Skip to main content

Şu günlerde herkes teknolojinin potansiyelinden bahsediyor ve aslında yaratıcılık dediğimiz şey teknolojinin bu potansiyelini açmaya yarayan en büyük anahtar. Facebook ise bu iki yaklaşımı yani teknolojiyi ve yaratıcılığı bir araya getiren en önemli platformlardan biri. Facebook Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Kreatif Direktörü Rob Newlan |ile Facebook’ta yaratıcılık üzerine konuştuk

Facebook markalara dijital platformlarda yaratıcılık adına nasıl fırsatlar sunuyor?

Facebook’ta biz, teknolojinin yaratıcılığın yerini almasını değil, ona alan yaratması gerektiğini düşünüyoruz. Bu amaç doğrultusunda ve her şeyin ötesinde, Facebook reklamverenlere çok büyük ve güçlü bir ölçekte kişiselleştirme imkânı sunuyor. Reklamverenlerin mesajlarını görülmemiş ölçülerde kişiselleştirebilmelerini sağlayan, dünyanın ilk global platformunu inşa ediyoruz. Tüm bunların yanında, Facebook’ta mevcut olan erişim ve hedef kitle türlerinin genişliği hikaye anlatıcılığı için harika bir ortam sağlıyor; bu nedenle de Facebook, önemsediğiniz kitlelere yaratıcılığınızı gösterebileceğiniz yegane yer.

Müşterileri için sosyal medya araçlarında yaratıcı içerik üreten markalara neler önerirsiniz?

Kişiselleştirilmiş güçlü marka hikayeleri paylaşımlarında ben özellikle mobil cihazlarda hikaye anlatıcılığını benimseyen işler arıyorum; çünkü böyle bir strateji ile markalar kitlelerini daha net bir şekilde hedefleyebilecek ve onların hayal güçlerini etkileyecek ya da belli bir zamanda ya da mekânda yankı bulacak bir mesajla harekete geçirecek bir ilişki kurabilirler. Yani gerçek potansiyel, sosyal medya üzerinde zamana ve mekâna göre ilgili, olaylara dayanan hikayelerden oluşan, otantik, markayı ayırt etmeyi sağlayan ve insanlar için gerçekten değeri olan ilgi çekici yaratıcı içerikte yatıyor.

Facebook dünyasında yaratıcılığı mobil üzerinden nasıl destekliyorsunuz?

Biz artık dünyanın mobil olduğunun farkındayız, bu yüzden de Facebook “önce mobil” diyen bir şirket. Örneğin eğer Facebook Haber Kaynağı için reklam veriyorsanız, aslında mobil için de reklam veriyorsunuz. Markalar ve reklamverenler uzun zamandır, insanlarla olan derin ilişkisinden dolayı Facebook’u oldukça cazip buluyorlar. Bu ilişki mobile doğru kaydıkça da markalaşma olanağı gelişiyor. Çünkü en basit haliyle bu, reklam verenin ulaşmak istediği kitlenin mobile kaydığı anlamına geliyor, hem de çok hızlı bir şekilde!

Dünyadan birkaç başarılı ve yaratıcı Facebook kampanya örneği verebilir misiniz?

Dünyanın her yerinden farklı ölçeklerde şirketlerin bizimle çalışarak çok iyi sonuçlar aldığı pek çok muhteşem kampanya örneği var. Örneğin Lego’nun bu senenin başında yayınladığı içinizdeki çocuğu serbest bırakın konseptli hikayeleri, Facebook Creative Shop ile birlikte çalışıp Facebook’taki bütün paylaşım stratejisini revize eden Hugo Boss, McDonald’s Avrupa için Dünya Kupası süresince Facebook üzerinden başlatılan, 24 saat içerisinde 1 milyon kişiye ulaşan kampanyayı örnek verebilirim.

Türk markalarının Facebook’u yaratıcı bir şekilde kullandığını düşünüyor musunuz?

Türk markaları, marka farkındalıklarını artırmak ve hedef kitleleriyle iletişime geçmek konusunda Facebook kullanımlarını geliştirmeye çok yatkınlar. Örneğin geçtiğimiz dönemde satış ekibimiz, Fairy markasının tanıtımı için P&G Türkiye ile çalıştı. Cesur bir hareketle P&G, pazarlama stratejilerinin kalbine Facebook’u yerleştirdi. Zaman içinde Fairy, 590 bin takipçiye ulaştı. Marka farkındalığı yaratmada erişim, P&G için en önemli temel performans göstergesiydi.

‘Teknoloji yaratıcılığa alan yaratmalı’ röportajı Digital Age Aralık 2014 sayısında yer alıyor.