Skip to main content

Ad Age’in araştırmasına göre; Facebook’ta reklamverenlerin sayısı son 15 ay içinde hızlı bir artışa geçti.

Facebook, pazarlamacıların yatırım yapmayı düşünmediği neredeyse deneysel bir kanal halindeyken 15 ay içinde büyük bir değişim gösterdi. Ağustos ayında 1200 Ad Age abonesinin katıldığı RBC Capital Markets ile birlikte bir anket hazırlandı. Geçtiğimiz günlerde Ad Age bu anketin sonuçlarını paylaştı.

Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre; yanıt verenlerin yüzde 80’in üzerindeki kitle Facebook’u bir pazarlama kanalı olarak kullandığını söyledi. Bu da Facebook’ta varlığını sürdürme, içerik yaratma ve reklamcılığın yanında sosyal mecrada dinlemeyi dahil ediyor.

Facebook üzerinde reklam verenlerin sayısı ise 15 ay içinde hızlı bir artış gösterdi. Yanıt verenlerin yaklaşık yüzde 74’ü, Facebook bütçelerinin artık Facebook reklamları üzerine yapılan harcamaları içerdiğini belirtti.

Ankete katılan kişilerden yüzde 26’sı kendilerini pazarlamacı veya müşteri olarak tanımlarken, yüzde 30’u reklam ajansı çalışanı ve geri kalanı da medya şirketi çalışanı veya danışman olarak çalıştığını söyledi.

RBC Capital’de analiz uzmanı Mark Mahaney, reklam satın alan pazarlamacıların yüzdesindeki artışın Facebook ek reklam gelirlerinin Facebook’un beklentilerini karşıladığı ifadesini kullandı.

Mobilin önemi bir kez daha kendini gösterdi

Ad Age abonelerinin Facebook mobil uygulamaları üzerinde pazarlamaya olan ilgisi, büyümenin artışa geçeceğini gösteriyor. Ocak ayındaki yüzde 67’e kıyasla katılımcıların yaklaşık yüzde 75’i, Facebook’un mobil uygulamasında pazarlama yapmanın oldukça önem taşıdığını belirtiyor.

Facebook’un mobil ile masaüstü reklamları arasındaki belirsiz sınırlar, daha çok reklamın haber kaynağında (News Feed) yer almasıyla Facebook’un mobil reklam gelir büyümesinin ana etkeni durumunda olduğunun bir göstergesi.

Bütçesi artıyor

Katılımcıların yüzde 56’sının gelecek yıl Facebook reklam gelirlerinde artış beklediğini söylemesi oldukça dikkat çekiyor.

Ajanslara korku salacak olan ifade ise katılımcıların yüzde 64’ünün Facebook reklamlarını doğrudan sosyal ağdan satın aldığını söylemesi.

Yine katılımcıların yüzde 41’inin bütçesi 500 bin doların altında bulunuyor. Bu yüzden de reklamverenlerin bir ajansla çalışmak için yeteri kaynağı olmayabilir.