Pınar, karbon ayak izini yüzde 11 oranında azalttı

Pınar, 2015 yılında sürdürülebilirlik alanında gerçekleştirdiği çalışmaları açıkladı

ARAŞTIRMA
DigitalAge, 15.06.2016 - 16:14

Pınar, 2015 yılında gerçekleştirdiği sürdürülebilirlik çalışmalarına ait verileri açıkladı.

Sürdürülebilir bir dünya için sorumluluklarının bilinciyle çalışmalarının odağına sürdürülebilirliği alan Pınar, sürdürülebilir kalkınma yolundaki adımlarının öneminin farkında olarak, sürdürülebilirliği ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarıyla ele alıyor.

Çevresel sürdürülebilirlik alanında, iklim değişikliği ile mücadele kapsamında, 2020 yılına kadar karbon ayak izini yüzde 15 oranında azaltma hedefi koyan Pınar, yoğun çalışmalar neticesinde 2014 yılı sonu itibarıyla karbon ayak izini yüzde 11 oranında azalttı. Pınar Süt Karbon Şeffaflık Projesi (Carbone Disclosure Project) – CDP İklim Değişikliği Programı’na gönüllü olarak yanıt veren şirketler arasında ilk sırada yer alırken, Pınar Su ambalaj ağırlıklarını yüzde 23 azaltarak atık seviyesini ve daha az mazotla daha fazla yük taşınması suretiyle karbon salımını azalttı.

Sürdürülebilirlik odağında gerçekleştirdiği faaliyetleri, şeffaflık ilkesi kapsamında 2009 yılından bu yana raporlayan Pınar, su ayak izinin azaltılması konusunda da çalışmalar yürütüyor. Proje kapsamında su ayak izi hesaplamaları için çalışanlarına eğitimler veren Pınar, Su Verimlilik ve Risk Değerlendirme Raporu’nu da hazırladı. Çalışmalar kapsamında, Pınar Et fabrika genelinde, 2015 yılında bir önceki yıla göre ton ürün başına su tüketimini yüzde 10,3 oranında azalttı.

Pınar, karbon ayak izini yüzde 11 oranında azalttı

 

6 binin üzerinde çiğ süt üreticisine eğitim
Pınar olarak çevresel boyutun yanı sıra sosyal boyutuyla da sürdürülebilirlik çalışmalarına devam ettiklerini ifade eden Mehmet Aktaş, değer zincirinin her aşamasında yer alan kişilerin de gelişimini desteklediklerini belirtti. Pınar Enstitüsü tarafından yürütülen “Sütümüzün Geleceği Bilinçli Ellerde” projesi ile 6 binin üzerinde çiğ süt üreticisine eğitim verdiklerini söyleyen Mehmet Aktaş, bu proje ile Pınar’ın 2015 yılında Stevie Ödülleri’nde “Avrupa Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Programı”kategorisinde bronz ödüle layık görüldüğünü paylaştı.

Pınar Çocuk Tiyatrosu, Türkiye’nin dört bir yanında 3 milyondan fazla çocuğa ulaştı
Pınar’ın sanat, spor ve eğitim alanlarında topluma değer katan projeler gerçekleştirdiğini belirten Mehmet Aktaş sözlerine şöyle devam etti:
“Daha iyi bir yaşam yaklaşımımızla 1987 yılından bu yana Pınar Çocuk Tiyatrosu ile ülkemizin dört bir yanında 3 milyondan fazla çocuğa ulaştık. Aynı zamanda 1981 yılından beri Pınar Resim Yarışmamız ile çocukların resim sanatına ve güzel sanatlara ilgisini artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Uzun yıllardır sürdürdüğümüz bu çalışmalarla; 2015 yılında Pınar Çocuk Tiyatrosu ile “Avrupa Yılın Sosyal Sorumluluk Programı” kategorisinde Gümüş Stevie Ödülü’ne, Pınar Resim Yarışması ile de “Yılın İletişim Kampanyası – Medya İlişkileri” kategorisinde Bronz Stevie Ödülü’ne layık görüldük.”

Pınar, sağlıklı beslenme, çevre ve spor alanlarında çocukların hayatında fark yaratıyor
Pınar’ın Pınar Çocuk Tiyatrosu ve Pınar Resim Yarışması ile çocukların sanatla ilişkilerini kuvvetlendirirken bir yandan da sağlıklı beslenme, çevre ve spor konularında projelere imza attığını sözlerine ekleyen Mehmet Aktaş, “Eğlenerek Hareket Edelim, Sağlıklı Beslenelim” projesiyle çocuklara küçük yaşlarda sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam bilinci kazandırmayı amaçladıklarını, Pınar Süt ile de “Küçük Şeyler Doğayı Yeniler”projesine de destek vererek, İzmir’de toplam 13 okulda 6 bine yakın öğrenciye çevre eğitimi verilmesine katkı sağladıklarını söyledi. Mehmet Aktaş, aynı zamanda her yıl bine yakın çocuğun Pınar sponsorluğunda Çiğli Selçuk Yaşar Tesisleri’nde spor yapma olanağından yararlandığını belirtti.

Pınar, müşteri memnuniyeti oranı yüzde 92
Pınar, 2015 yılında Pınar İletişim Merkezi’ne ulaşan tüketicilerle gerçekleştirilen müşteri memnuniyeti anketi sonuçlarına göre yüzde 92 müşteri memnuniyeti oranıyla tüketicilere verdiği değeri bir kez daha kanıtlıyor.
Ürün ve hizmet sorumluluğu bilinciyle tüketici sağlığı ve güvenliğini önceliği olarak gören Pınar, çağrı karşılamada yüzde 91 gibi yüksek bir oranla, çağrıların yüzde 88’ine 15 saniye içinde cevap vererek müşterilerine en iyi kalitede hizmet vermeyi hedefliyor.

Kadın istihdamına tam destek
Pınar, “doğru işe doğru insan” politikasıyla, kadının iş hayatına katılımının artırılması konusunda, İş’te Eşitlik Platformu çalışmalarına destek veriyor ve Birleşmiş Milletler tarafından başlatılan Kadının Güçlenmesi İlkeleri CEO Destek Beyannamesi’nin de imzacıları arasında yer alıyor.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız !

YORUMLAR

Total wordpress themes free