TEKNOLOJİ

H.Kerem Fındık | 28.06.2017 - 11:30

Petya, WPP’yi de vurdu

Beş gün önce Ukrayna’da ortaya çıkan ve dün akşam itibariyle dünyaya yayılan Petya virüsü, aralarında pazarlama iletişimi firmalarının da bulunduğu. birçok şirketi vurdu.

4
paylaşım
Facebook
Twitter
Linkedin
+
Nedir?

Dün Ukrayna’da ortaya çıkan ve giderek yayılan Petya virüsü, dünyanın önde gelen reklam holdinglerinden WPP’yi de vurdu. New York Times’da yayımlanan habere göre, Petya öncelikle Ukrayna’da patlak verdi ve ATM’ler çalışmamaya başladı. Bunun ardından ise dünyanın önde gelen firmalarının Petya’dan etkilendiği ortaya çıktı. Bu firmalar arasında Danimarkalı taşımacılık devi Maersk, ABD ‘li ilaç şirketi Merck ve çikolata ve bisküvi üreticisi Mondelez de yer alıyor.

Diğer kurum ve kuruluşlar arasında Ukrayna Altyapı Bakanlığı, Ukrayna Merkez Bankası, Ukrayna Posta Hizmetleri, Rus petrol şirketi Rosneft, Fransız inşaat malzemeleri üreticisi Saint-Gobain ve Alman demiryolları işletmecisi Deutsche Bahn da bulunuyor.

WPP’nin sitesindeki açıklamada önemli bir rutin bakım çalışmasından dolayı siteye erişim sağlanamadığı belirtiliyor ve kısa sürede normal hizmete dönüleceği aktarılıyor. Sir Martin Sorrell’in CEO’luğunu üstlendiği WPP Group bünyesinde 412 şirket çalışmalarını sürdürüyor.

Petya, WannaCry’la benzer özelliklere sahip

Petya virüsünün Mayıs ayında ortaya çıkan WannaCry  ile benzer özelliklere sahip ifade ediliyor. Saldırganlar WannaCry’da olduğu gibi yine ele geçirdikleri bilgisayarlardaki dosyalara erişim için 300 dolarlık Bitcoin talep ediyor. Petya’da zararlı yazılım, saldırı için özel hazırlanmış MS-Word belgeleri olarak e-posta ile gönderiliyor. Hedef kuruluştan birisi Word dosyasını açınca ilgili bilgisayardaki dosyaları erişilemez oluyor.

“Petya”, Rusça’da “Küçük Peter” anlamına geliyor ve bu bağlamda Rus sanatçı Sergei Prokofiev’in 1936’da yazdığı “Peter ve Kurt Senfonisi”ne atıfta bulunduğu düşünülüyor. Senfonide ormanda bir kurdu yakalayan Peter ismindeki çocuğun hikâyesi anlatılıyor.

[Güncelleme]:

TSİ 11.30 itibariyle WPP sitesindeki açıklama kaldırıldı ve normal yayına geçildi.

 

Facebook
Twitter
Linkedin
+