Skip to main content

Marka ihlali davasını kaybederek “Scope” adını alan mobil canlı yayın platformu Periscope’tan kamuoyuna açıklama geldi. Detaylar haberimizde…

‘Periskop’ adındaki bir Türk şirket, ABD merkezli Twitter bünyesinde bulunan canlı yayın uygulaması Periscope’a karşı ‘marka hakkına tecavüz’ gerekçesiyle açtığı davayı kazandı. Kararın ardından ihtiyati tedbir alındı ve Periscope, Türkiye’deki ismini değiştirerek “Scope” adını aldı.

Periskop İletişim ve Prodüksiyon Hizmetleri Ltd. Şti. tarafından yapılan açıklamada, “2010 yılında tescil edilmiş olan markamız Periscope ve alan adımız www.periscope.com.tr üzerinden iletişim tabanlı hizmetlerimiz sürdürülmektedir. Marka tecavüzüne ilişkin yasal süreç avukatlarımız tarafından 2015 yılında başlatılmıştır. Söz konusu sürecin davalılara ait sosyal medya platformunda paylaşılan içerik ve görüşlerle hiçbir ilgisi olmayıp, fikri mülkiyet hakları dışında farklı bir boyutu da yoktur” denildi.

Periskop tarafından yapılan açıklama şöyle: 

“Türkiye’de ’periscope’ (yeni adıyla ’scope’) platformuna ilişkin olarak alınan ihtiyati tedbir kararı neticesinde kamuoyunda oluşan bilgi kirliliğine karşı, şirketimiz tarafından bir açıklama yapma gereği duyulmuştur. 2010 yılında tescil edilmiş olan markamız Periscope ve alan adımız www.periscope.com.tr üzerinden iletişim tabanlı hizmetlerimiz sürdürülmektedir. Marka tecavüzüne ilişkin yasal süreç avukatlarımız tarafından 2015 yılında başlatılmıştır. Söz konusu sürecin davalılara ait sosyal medya platformunda paylaşılan içerik ve görüşlerle hiçbir ilgisi olmayıp, fikri mülkiyet hakları dışında farklı bir boyutu da yoktur. Üstün ve öncelikli marka hakkımızın açıkça ortaya konduğu davada, mahkemece davalı platformun Türkiye’de ’periscope’ ismi altındaki tüm faaliyetlerinin tedbiren durdurulmasına karar verilmiştir. Konuyla ilgili yasal süreç devam etmektedir. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”